مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تاکید کرد: برای رسیدن به نرخ تک رقمی بیکاری با شرط حفظ اشتغال موجود، لازم است ۱۳ هزار شغل، ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی، عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال البرز، ضمن ارایه گزارش کوتاهی از وضعیت بازار استان، گفت: طبق برآوردها بر اساس آخرین آمارهای نیروی کار در پاییز سال گذشته، از جمعیت دو میلیون و ۷۱۲ هزار و ۴۰۰ نفری استان، ۸۶۶ هزار نفر جمعیت فعال اقتصادی، ۷۷۵ هزار نفر جمعیت شاغل، ۹۱ هزار نفر جمعیت بیکار و ۳۶ هزار نفر جمعیت جویای کار در استان را تشکیل می دهد. 

وی با اشاره به ایجاد ۱۳هزار نفر اشتغال جدید با شرط حفظ اشتغال موجود، اظهار داشت: این رقم با کاهش ۱.۵ درصدی بیکاری و با هدف رسیدن به نرخ تک رقمی ۹درصدی، محاسبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن یادآوری اینکه وضعیت اشتغال استان در بخش صنعت، رتبه دوم، در بخش خدمات، رتبه ششم و در بخش کشاورزی، رتبه سی‌‌‌‌ام کشور را به دست آورده، تصریح کرد: در سال گذشته، تلاش کردیم گستره افراد فعال جامعه را توسعه داده و در این میان موفق شدیم تا ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر، رشد اشتغالزایی داشته باشیم.

خلیلی در ارتباط با آخرین وضعیت بیمه شدگان تا بهمن سال ۹۶، خاطرنشان کرد: بیشترین بیمه اجباری ثبت شده ۲۹۷ هزار و ۸۱۰ نفر، گزارش شده است. همچنین بیش از ۳ هزار نفر، افزایش بیمه اجباری نسبت به اسفند ۹۵ و بیش از ۷ هزار نفر، افزایش بیمه اجباری نسبت به فروردین سال گذشته، ثبت شده است. 

وی با اشاره به جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفری روستایی در استان البرز، ابراز داشت: با توجه به تعداد پنج هزار و ۱۸۰ نفر بیکار بخش روستایی، برای تسهیلات اشتغال روستایی، اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومانی درنظر گرفته شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این بخش ۷۸ طرح با ارزش ۶۷ میلیارد تومانی، مصوب شد که با عملیاتی شدن آنها، یک هزار و ۱۵ شغل، ایجاد می شود.

خلیلی با یادآوری تسهیلات ۱۸درصدی در قالب اشتغال فراگیر، بیان کرد: با اعتباری به مبلغ ۸۲۳ میلیارد تومان و اجرای ۱۷ طرح به ارزش ۵۶ میلیارد تومان می توان برای ۹۳۴ نفر، اشتغال فراگیر ایجاد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.