به گزارش ایرنا، الهیار ترکمن روز پنجشنبه در نشست مشترک با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درکرج افزود: اکنون وزارت آموزش و پرورش مشکلات مختلفی دارد که رفع یا کاهش آن ها نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه فرآیند دریافت تنخواه و نامنظم بودن برخی ردیف های بودجه ای می تواند مشکلاتی را در بودجه سال97 پدید آورد، بیان داشت: تلاش می شود راهکارهایی برای کاهش این مشکلات ارائه دهیم.
وی خاطر نشان کرد: ارائه برنامه های میان مدت، ارتقای ظرفیت کارشناسی درحوزه های ستادی، تشکیل اتاق های فکر با هدف استفاده از تجارب و اطلاعات بودجه ای، توسعه مدیریت با تشکیل شورا، بهبود بهره وری، پیگیری برنامه ششم توسعه و نظارت براجرای آن و ارتقای وضعیت بیمه ای کارکنان آموزش و پرورش از جمله برنامه ها در سال جاری است.
وی تصریح کرد: مشکلات مالی امروز آموزش و پرورش ناشی از اشتباهات دهه های 60 و 70 و غفلت در دهه 80 است.
ترکمن اضافه کرد:افزایش جمعیت دانش آموزی در دهه های 60 و70 می توانست فرصت طلایی برای توسعه همه جانبه آموزش وپرورش باشد، اما از این فرصت استفاده نشد.
وی افزود: با وجود همه این مشکلات تلاش می کنیم به پرداخت مطالبات معلمان در همه استان ها از جمله البرز توجه کنیم.
وی بیان داشت: آنچه که باید در آموزش و پرورش به آن پرداخته شود ارائه راهکارهای اساسی و درازمدت است و همه دستگاه‌ها باید برای حرکت آموزش‌ و پرورش در مسیرتعلیم و تربیت همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین نشست گفت: معلمان و دانش آموزان البرزی همواره در جشنواره ها و مسابقات بین المللی و کشوری در عرصه های علمی، پژوهشی، ورزشی و ... برای ایران اسلامی و استان افتخار آفرینی می کنند.
خسرو ساکی اظهار داشت: حق الزحمه امتحانات خرداد 95 و سال 96، پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی، سرویس مدارس جاده چالوس، اشتهارد و طالقان، پاداش پایان خدمت معلمان سال 96، حق التدریس 6 ماهه معلمان در سال گذشته از جمله مطالبات این قشر در استان البرز است.
وی ادامه داد: سازماندهی نیروی انسانی، ساماندهی کمبودها و مازادها در برخی از رشته ها، تامین تجهیزات هنرستا ن ها، سرانه مدارس، هزینه جاری ادارات و مدارس، پرداخت اجاره مدارس استیجاری از دیگر مشکلات آموزش و پرورش در البرز است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.