مدیرکل کمیته امداد البرز، گفت: هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و مراکز کاریابی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان البرز ایجادشده است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد با اشاره به لزوم حمایت جدی از مددجویان تولیدکننده در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: طی سال ۹۶ از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و همچنین بانک‌های عامل رقمی معادل ۱۷ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت‌شده است.

وی افزود: هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و مراکز کاریابی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان البرز ایجادشده است.

محمدی فرد بابیان اینکه بخشی از فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان از طریق کاریابی‌ها انجام‌شده است افزود: طی این مدت هزار و ۱۹۰ زن سرپرست خانوار از طریق اعطای تسهیلات اشتغال و ۶۱۰ زن مددجوی جویای کار که توانایی دریافت تسهیلات را نداشتند و یا علاقه ‌مند جذب در بازار کار بودند از طریق مراکز کاریابی طرف قرارداد به شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی معرفی‌شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان یادآور شد: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای و با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خودکفایی مددجویان برای کنترل و حصول اطمینان از پایداری و دوام شغلی تحت راهنمایی کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: همه‌ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها زنان سرپرست خانوار می‌باشند از طریق اشتغال‌زایی توانمند شده و با رسیدن به خودکفایی از جمع خانوارهای کمیته امداد خارج می‌شوند.

محمدی فرد گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف سی میلیون تومان است که به‌طورمعمول در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.