به گزارش ایرنا، در این نشست که با فعالیت ستاد ساماندهی امور جوانان البرز رقم خورد ، نیازهای قشر جوان استان در بخش های مختلف بررسی شد.
براساس سیاست های دولت ' تدبیرو امید' تمام دستگاه های اجرایی باید موضوع جوانان را به عنوان سرمایه های مهم کشور در اولویت برنامه های اجرایی و مدون خود قرار دهند .
برنامه ریزی های مدون ، اطلاع رسانی و ارائه تسهیلات از جمله محورهای مهم دراین زمینه به شمارمی رود که باید دستگاه های اداری با هدف اجرایی شدن سیاست های دولت دراین زمینه هرچه بیشتر تلاش کنند.
استان البرز نیز پس از انجام طرح های اشتغالزایی و کسب رتبه های برتر دراین زمینه درسال جاری با برگزاری جشنواره جوانان برتر و کارآفرین در تلاش است تا هرچه بیشتر از سرمایه مهم جوانان کشور در بخش های مختلف بهره گیری لازم را داشته باشد.
بنابراین بخش عمده ای از برنامه های جوانان مبتنی بر خلاقیت و کارآفرینی، آموزش کسب و کار نوین است که در جشنواره حضرتعلی اکبر(ع) درشاخص های علمی و پژوهشی، ابتکارات، فعالیت های اجتماعی ، شاخص های قرآنی و کشاورزی و روستایی مورد توجه قرار می گیرد.
در این جشنواره ، سربازان ، جوانان بسیجی و ایثارگر جوانان برتر در عرصه سلامت ، رسانه ، آموزش کسب و کار مورد توجه ویژه قرار گرفته است .
برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در تابستان ، ایجاد بسترها برای مطالبه گری هرچه بیشتر جوانان ، پیش بینی سهمیه های لازم برای زنان و پژوهشگران دراین جشنواره از دیگر مباحث مطروحه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز بود.
همچنین در این نشست مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری سامانه ای برای اوقات فراغت تعریف شود و این مهم به صورت تخصصی دنبال شود ، اگرچه دراین زمینه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز بهره گرفته خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز دراین نشست گفت: نشست های تخصصی جوانان با محوریت بررسی موضوعات کارآفرینی و اشتغال، نخبگان ، فضای مجازی ، هنرمندان ،دانشجویان، ازدواج ، آسیب های اجتماعی نوظهور و بیان مشکلات کلی جامعه از دیدگاه جوانان از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته جوان است.
امیرغفرانی افزود: گلریزان برای آزادی زندانیان جوان ( 14 تا 29 سال) ، ایجاد فضای مناسب برای عرضه تولیدات و خدمات جوانان ، تبادل ابزار و تجهیزات ،انتقال و تبادل دانش و تجربیات جوانان ، دریافت آموزش های کوتاه مدت در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی نیز از دیگر برنامه در هفته جوان به شمارمی رود.
وی ادامه داد: همچنین جشنواره نشاط و امید درشهرستان های استان البرز برگزار می شود ضمن آنکه
اتوبوس مشاوره رایگان ویژه خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه ایدز در البرز فعالیت خواهد داشت.
غفرانی خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها با محوریت نمایندگای مقام معظم رهبری در انشگاه استان البرز نیز مدنظر قرارمی گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز نیز در ادامه افزود: تمام دستگاه ها درقبال جوانان مسئولیت دارند و یکی از مشکلات امروز جامعه بی توجهی به این قشراست.
عیسی قبادی افزود: با بی تفاوتی نباید از جمعیت جوان عبور کرد و برنامه ریزی کلان از سوی تمام دستگاه های اجرایی ضروری است.
وی گفت: تعداد قابل توجهی جوان درسن ازداوج داریم که اولین متغییری که موثراست بحث اشتغال خواهد بود.
وی ادامه داد: بنابراین با برنامه ریزی مدون و بهره گیری از ظرفیت جوان علاوه بر حل بسیاری از مشکلات اجتماعی می توان چرخه اقتصاد را شتاب بخشید .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.