عبدالله دارایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بنیاد جهادی مشکات بعد از وقوع زلزله آبان ماه سال گذشته در استان کرمانشاه همراه دیگر گروه های جهادی به منطقه زلزله زده اعزام شده و به خدمات رسانی مشغول شد.
وی از جمله خدمات ارایه شده از سوی این بنیاد را توزیع لوازم خوراکی، بهداشتی و گرمایشی در بین زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب عنوان کرد و اظهار داشت: در مرحله اول خدمات از سوی این بنیاد حدود 40 تن انواع لوازم به ارزش 100 میلیون تومان که توسط جهادگران این بنیاد از خیرین و مردم جمع آوری شده بود، در بین زلزله زدگان توزیع شد.
وی به مرحله بعدی اقدامات این بنیاد در منطقه زلزله زده اشاره کرد و گفت: این بنیاد بر آن شد که کاری متفاوت از دیگر گروه های جهادی در منطقه انجام دهد زیرا بیشتر آن ها مشغول خدمات رسانی برای اسکان زلزله زدگان بودند و ما تصمیم گرفتیم تا کمک های جمع آوری شده را صرف درمان زلزله زدگانی که دارای بیماران صعب العلاج بودند، بکنیم.
دارایی با بیان اینکه بر همین اساس شناسایی این افراد توسط جهادگران به صورت هدف دار انجام شد، افزود: به همین منظور 50 خانوار شامل حدود 180 نفر از ساکنین روستاهای شهرستان سرپل ذهاب شناسایی شدند که دارای بیماران قلبی، کلیوی، معلول، سرطانی و... بودند.
وی هدف اصلی از این اقدام را کمک درمانی و روحی به این بیماران دانست زیرا این افراد در زلزله خانه و تعدادی از افراد خانواده هایشان را از دست داده بودند که این آلام بر درد جسمی آنان اضافه می کرد.
معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی و خیرین بنیاد جهادی مشکات گفت: در مرحله اول از این اقدامات برای هر خانوار مبلغی بالغ بر یک میلیون تومان برای کمک هزینه درمان به این خانوارها از سوی این بنیاد پرداخت شد.
وی شناسایی این خانوارها را از سوی جهادگران این بنیاد کاری زمانبر و حدود 2 ماهه عنوان کرد و افزود: این شناسایی بعد از سفرهای مکرر و سرکشی به تک تک خانوارها انجام شد تا اشتباهی در توزیع کمک هزینه های درمان اتفاق نیافتد.
دارایی ادامه داد: برای انجام مرحله سوم اقدامات از سوی این بنیاد در مناطق زلزله زده در حال نیازسنجی هستیم و به احتمال زیاد بر روی مساله اشتغال های زودبازده در این منطقه کار می شود زیرا بسیاری از ساکنین روستایی این منطقه دام ها و طیورشان را در زلزله از دست داده اند.
وی در ادامه به تاریخچه و اقدامات این بنیاد پرداخت:
بنیاد جهادی مشکات که در استان البرز استقرار دارد از پایان سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده است.
این بنیاد از ابتدا کار خود را در قالب قرارگاه جهادی حضرت صاحب الامر (عج) شروع کرد که در این دو سال اخیر با عنوان بنیاد جهادی مشکات در وزارت کشور به جهت حقوقی ثبت شد.
این بنیاد فعالیت خود را در 8-7 استان محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، البرز، خوزستان و کرمانشاه دنبال می کند.
بنیاد جهادی مشکات در 7-6 سال اخیر اقدامات فراوانی در دهستان موگویی چهارمحال و بختیاری همچون عمرانی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، اعزام ساکنین این روستا به زیارت مشهد مقدس و کربلای معلی انجام داده است.
یکی از اقدامات بسیار مهم این بنیاد طرح ملی شهید ثامنی راد است که در این طرح 300 دانش آموزمستعد و نخبه مناطق محروم شناسایی و بورسیه شده اند که هر دانش آموز بعد از گذشتن یک مسیر علمی پذیرفته شده اند.
مشاوره تحصیلی و علمی، کمک هزینه آموزشی، درمانی و لوازم التحریری به این دانش آموزان ارایه می شود که بورس این دانش آموزان یک برنامه 10 ساله هدف دار و با هدف تربیت کادر برای مناطق هدف است.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.