به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با بیان اینکه جهان اسلام برای کوتاه کردن دست مستکبران نباید کوتاهی کند، گفت: دشمنان متوجه این مسئله هستند که اگر مقابل اسلام کوتاه بیایند، همه‌چیز خود را از دست می‌دهند به همین منظور با تمام قوای خود برای ضربه زدن به اسلام به میدان می‌آیند و تهدید می‌کنند.
حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد که ثبات و امنیت در منطقه برای کشورهای آن بسیار مهم و ضروری است.
امام جمعه کرج تاکید کرد: جریان نفوذ به کمک منافقین و دشمنان قسم خورده ملت از فضای مجازی به نفع اهداف پلید خود و برای از بین بردن امنیت روانی جامعه و تخریب بنیان های دینی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی بهره می برد.
وی اظهار کرد: برخی از این پیام رسان های مجازی به ویژه تلگرام قوانین جمهوری اسلامی را به صراحت نقض می کنند و لازم است از این فضا خارج شد.
امام جمعه کرج همچنین گفت: در ستاد نماز جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی منتظر اعلام نشانی پیام رسان های داخلی باشند.
نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه مردم را به استفاده از پیام رسان های داخلی دعوت کرد و گفت: باید با استفاده از پیام رسان داخلی برای تامین منافع ملی تلاش کرد.
حسینی همدانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: ایشان به یکی از دستورات قطعی اسلام و نظام درباره حقوق شهروندی اشاره کردند که گاهی توسط همین فضای مجازی از بین می رود و تاکید دارند که مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند و تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم حرام شرعی است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که متصدیان کار در دستگاه های دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم زندگی مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.
امام جمعه کرج در ادامه به 29 فرورین ماه روز ارتش اشاره کرد و گفت: منافقانی که قصد تخریب ارتش را داشتند و انحلال آن را بر سر زبان ها انداخته بودند با اقدام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مواجه شدند و ایشان یک روز را به عنوان روز ارتش معرفی کردند.
وی اضافه کرد: در طول زمان حماسه هایی توسط افسران و سربازان این نیروی مقتدر درکنار دیگر نیروهای نظامی کشور خلق شده و در این مسیر هزاران شهید و جانباز تقدیم شده است.
وی افزود: نیروی ارتش از اول انقلاب تا امروز در تمام عرصه های مورد نیاز کشور خالصانه حضور پرصلابتی داشتند و زینت نظام بوده اند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: اسلام بر کار کردن تاکید فراوان دارد و بیکاری و تنبلی و ترک کوشش و کارها را به دیگران واگذار کردن را نهی می کند و روایات زیادی داریم که مردم را به درست، محکم و بی عیب کار کردن تشویق می کند.
وی تاکید کرد: اسلام با اقتصادی که نتیجه آن پرخوری عده ای و ضعیف شدن گروه دیگر باشد، مخالف بوده و به طور قطع آن را نفی می کند.
نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه همه اعمال انسان ثبت می‌شود، به روایتی از امیر المومنین اشاره کرد و افزود: خیلی از اتفاق‌هایی که می‌بینیم و می‌شنویم چیزی جز حسرت نخواهد بود و این مهم به لزوم مدیریت رفتار تأکید دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص مدیریت رفتار انسان، گفت: با تمرین است که انسان می‌تواند ذهن و روح خود را پاک نگاه دارد و برخی چیزها را نشنود و نبیند.
خطیب جمعه کرج در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص)، گفت: مبعث نعمتی از نعمت‌های خداست که باید قدردان آن باشیم، باید در نشر بعثت بکوشیم. وظیفه اهل ایمان در هر عصری این است که با اهداف بعثت آشنا شوند و بعد به نشر اهداف آن بپردازند.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.