منوچهر اتابکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: باید بر روی تبلیغ کالاهای داخلی سرمایه گذاری شود و دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه به ترویج این امر بپردازند.
وی اظهار کرد: در صورتی که مشخصه ها و کارکردهای کالاهای ایرانی برای مردم معرفی شود، کالاهای مشابه خارجی کنار گذاشته خواهد شد.
وی اصلاح قانون درحوزه های مختلف برای حمایت از تولید کنندگان را با هدف تسهیل در روند تولید در کشور ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید بعضی از قوانین که برای سرمایه گذاران در حوزه تولید داخلی مشکلاتی ایجاد کرده است نیز اصلاح شود.
وی یاد آور شد: مسئولان باید با تدابیر درست موانع و مشکلات بخش تولید را رفع کنند تا تولید کنندگان برای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.
اتابکی از خودباوری به عنوان یک محور انگیزشی در کیفیت بخشی و تولید بیشتر محصولات ایرانی در کشور ذکر کرد و اضافه کرد: تولید کنندگان نیز باید کالاهای با کیفیت و مرغوب در بازار عرضه کنند تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی باید نظارت ها برای سنجش کیفیت کالاها و نحوه توزیع نیز در بازار افزایش پیدا کند.
وی بیان داشت: آموزش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در مدارس باید گسترش پیدا کند زیرا با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان می توان گام های موثری در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در خانواده ها برداشت.
وی حمایت از کالای ایرانی را یک وظیفه ملی از جمله در آموزش و پرورش دانست و افزود: دانش آموزان و والدین جامعه هدف این نهاد مهم کشور را تشکیل می دهد که باید برای آگاهی بخشی به آنان در سال 97 در دو بخش مهم فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و همچنین استفاده بهینه از آب و فرهنگ زیست محیطی گام های اساسی و هدفدار برداشته شود .
وی ادامه داد: حمایت از کالای داخلی باید هم در شعار و هم به صورت عملیاتی صورت بگیرد تا در این راستا مشکلات اشتغال و اقتصاد مرتفع شود.
استان البرز 24 هزار معلم و 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.