به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی استاندار البرز بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه نخستین ستاد راهبردی حمایت از کالای ایرانی در البرزگفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شعار سال و سیاست های دولت، تکایف و وظایف تک تک آحاد مردم و مسئولین برای حمایت از کالای ایرانی مشخص شده و همراهی و هم افزایی برای تحقق توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر ضرورت عزم همگانی برای تحقق شعار سال، افزود: برای حمایت از کالای ایرانی طبق منویات مقام معظم رهبری تک تک آحاد مردم و مسئولان، تکالیفی برعهده دارند.
نجفی با بیان اینکه بخش عمده ای از واردات توسط مردم و شرکت های خصوصی صورت می گیرد، ادامه داد: تقاضای خرید کالا باید کیفیت محور شود و تولیدکنندگان داخلی نیز باید قدرت رقابت با برندهای خارجی را افزایش دهند‌.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه همه باید حس ملی حمایت از کالای ایرانی را در خود تقویت کنند، گفت: در شرایط کنونی مساله اقتصاد با سیاست تلفیق شده و شاهد توطئه های خارجی برای تاثیرگذاری و ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.
وی افزود: در موضوع اخیر نوسان قیمت دلار نیز علاوه بر عوامل خارجی برخی مردم و رسانه ها نیز اثرگذار بودند چراکه با ایجاد جو کاذب این روند را خواسته یا ناخواسته حمایت کردند.
استاندار البرز با اشاره به برنامه ریزی خارجی صورت گرفته برای جلوگیری از ورود ارز به کشور، اضافه کرد: توان ارزی و میزان درآمد کشور فراتر از هزینه ها است، ولی تبلیغات منفی، شرایط را به گونه دیگری القا می کند.
وی بازنگری در روند واردات کالا را حائز اهمیت دانست، گفت: باید به این درک جمعی برسیم که شرایط کشور با توجه به وضعیت منطقه خاص است از این رو با همراهی و هم افزایی درصدد حمایت از تولید داخل برای رونق اقتصادی داشته باشیم.
نجفی افزود: با توجه به زیرساخت هایی که در پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده ضرورت دارد از این ظرفیت عظیم بهره برداری شود.
وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال کالای با کیفیت و با قیمت مناسب هستند، خاطرنشان کرد: این امر مسئولیت خطیری را بر عهده تولیدکنندگان می گذارد، همچنین مسئولان نیز باید در جهت تسهیل و رفع موانع تولید اهتمام ویژه ای داشته باشند.
استاندار البرز گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای آگاهی بخشی عمومی درجهت مصرف کالای داخلی بسیار حائز اهمیت است از این رو از تمامی دستگاه ها و بخصوص شهرداری ها انتظار می رود در راستای تحقق این امر با جدیت بیشتری اقدام و عمل کنند.
وی افزود: وظیفه و تکالیف هر دستگاه و ارگانی برای تحقق و پیشبرد اهداف شعار سال باید تهیه و تبیین شود چراکه در مقاطع زمانی مشخص، گزارش عملکرد آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نجفی خاطرنشان کرد: مبارزه با کالای قاچاق یکی از وظایف اساسی مسئولان است، ولی مردم نیز باید با از خطرات و مضرات برخی کالاهایی که بدون نظارت وارد می شوند، آگاهی یافته و با عدم استقبال، ریشه این اقدام را بخشکانند.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.