به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی نژاد روز سه شنبه در حاشیه گشایش بخشی از این طرح در ضلح جنوبی میدان آزادگان کرج اظهار کرد: پیاده رو، اصلی ترین و رایج ترین مسیر حرکت عابران در تمام نقاط شهری به شمار می رود و کاهش یا حذف خطرات پیش روی عابران به عنوان یک موضوع اساسی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است .
وی افزود: طبق آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر عابر پیاده از سواره رو، معابر و خیابان‌ها به جز نقاط مخصوص عابر پیاده حرکت کند، متخلف شناخته می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: رانندگان نیز موظفند درصورت عبور عابر پیاده از محل‌های تعیین‌شده با فاصله‌ای که به وسیله‌ی خط کشی پشت مسیر ویژه مشخص می‌شود، توقف کامل کنند در غیر این صورت بر اساس قانون با این افراد نیز برخورد خواهد شد.
احمدی نژاد بیان داشت: یکی از تجهیزاتی که برای ایمنی و کاهش تاخیر در زمان عبور عابرین از عرض معابر به طور معمول در کشورهای پیشرفته استفاده می شود، چراغ مخصوص تردد یا پوش باتن (Push Button) است.
وی بیان کرد: پوش باتن با استفاده از پردازشگر میکرو پروسسوری و اطلاعات ورودی که از چراغ های راهنمایی هوشمند متصل به رایانه مرکزی دریافت می کند، پیام های صوتی و بصری مناسبی را برای عبور عابر پیاده از عرض خیابان ارسال کرده که این سیستم برای اولین بار در استان البرز طی هفته جاری توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در مسیر بلوار طالقانی شمالی محدوده تقاطع آزادگان نصب و فعال می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار کرد: این چراغ راهنمایی برای استانداردسازی، ایمن سازی و کانالیزه کردن عبور و مرور عابرین پیاده و خودروها در محل های پرتردد در نظر گرفته شده که با همکاری پلیس راهور شهر کرج اجرایی می شود.
وی گفت: براین اساس با کانالیزه شدن معابر کرج افزون بر پیشگیری از تصادف خودروها و عابران از ترافیک شهری نیز کاسته می شود.
وی ادامه داد: این طرح به تدریج در خیابان های دیگر کرج اجرا خواهد شد.
مساحت معابر کلانشهر کرج 18 میلیون متر مربع برآورد شده است.
کرج با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت چهارمین کلانشهر کشور بوده و سالانه براثر تصادف خودروها و عابران شماری در این کلانشهر جان خود را از دست می دهند یا دچار مصدومیت می شوند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.