به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و ترافیک استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در استان اردبیل 25 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده که 10 مورد از این نقاط مورد مطالعه قرار گرفته و پنج نقطه نیز در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری برای پیمانکار برای رفع نواقصات است.

وی بیان کرد: 50 درصد اعتبارات مربوط به رفع نقاط حادثه‌خیز باید از محل استانی تامین شود که از مسئولان و به ویژه فرمانداران شهرستان انتظار داریم تا در این رابطه و نیز در رابطه با بحث خط‌کشی‌ها اداره کل حمل و نقل جاده‌ای را همراهی کنند تا بتوانیم با تخصیص اعتبار مناسب 150 کیلومتر جاده خط‌کشی نشده و نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود:‌ یکی از مشکلات اصلی فعلی در جاده‌های استان نبود ایمنی در پل الماس در مسیر نیر به اردبیل است که این پل فعلا ایمنی و استحکام مناسبی ندارد و تردد وسایل نقلیه سنگین با بیش از 30 تن بار ممنوع شده که در حال حاضر از کنارگذر این پل تردد انجام می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: آمار تردد وسایل نقلیه در سال گذشته نسبت به سال 95 پنج تا 13 درصد افزایش یافته به طوری که در سال گذشته در مجموع 82 میلیون وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده که این ترددها توسط 60 دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: در سال گذشته نسبت به سال 95، شاهد افزایش 11 درصدی تردد وسایل نقلیه بودیم که بیشترین آمار متوفیان تصادفات نیز مربوط به شهرستان مشگین‌شهر بوده و 30 درصد نیز ناشی از سبقت غیرمجار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: امسال نیز سعی داریم که تا زمانی که شرایط جوی استان اجازه می‌دهد برای رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های استان تلاش کنیم که امیدواریم اعتبار مناسب از محل استانی نیز برای این کار تامین شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 897200
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.