به گزارش ایرنا، محمد رضا رزاقی در نشست هم اندیشی و کارگاهی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان البرز که روز دوشنبه در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج برگزار شد، افزود: برنامه ها و فعالیت های مدارس شاهد در یک قالب کلی ولی متناسب با مقتضیات فرهنگ بومی هر استان انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در تبیین شاخص مدارس شاهد 400 مدیر در سال گذشته مشارکت داشته است، اظهار کرد:در سال گذشته کارگاه های تبیین شاخص های کیفیت بخشی در 16 استان برای مدیران مدارس دوره دوم متوسطه اجرا شد.
وی بیان داشت: مدارس شاهد در واقع پاسدار سلامت تعلیم و تربیت فرزندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثار گران هستند.
وی با اشاره به اینکه اوج فعالیت های مدارس شاهد در سالهای 71 تا 74 بوده ،خاطرنشان کرد: در مدارس شاهد باید به گونه ای عمل شود که مدارس عادی نیز از این مدارس الگو برداری کنند.
وی بیان داشت: باید تلاش کنیم مجموعه فعالیت های مدارس شاهد زیبنده نام شهدا وخانواده های معظم آنان باشد .
وی ادامه داد: مدارس شاهد از آنجایی که یک جریان محتوایی و فرهنگی را همواره به همراه داشته ، در ذات انقلاب بوده و حذف شدنی نیست.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست افزود: همه ما وظیفه داریم که نگرش حمایت از کالای ایرانی را به جامعه بدهیم لذا برای حفظ منافع ملی کشور و رشد صنعت داخلی باید از کالای ایرانی استفاده کنیم و همواره برای ارتقاء فرهنگ حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی و تلاش کنیم.
خسرو ساکی اظهار کرد: برای حرکت از مسیر خوب به عالی باید به رویکرد کار تیمی و تصمیمات مشارکتی توجه کنیم و از گرفتن تصمیمات فردی جلوگیری کنیم و با در نظر گرفتن نقشه راه ترسیم شده در سند چشم انداز و سند تحول بنیادین در اجرای حداکثری تفاهم نامه های موجود کوشا باشیم.
وی با اشاره به استقبال زیاد خانواده ها از مدارس شاهد در البرز، یادآورشد: توجه به ساحت های 6 گانه تربیتی در مدارس شاهد استان موجب شده است که آمار قبولی مطلوب در امتحانات نهایی و کنکور افزایش یابد.
وی از دیگر موفقیت های مدارس شاهد البرز را در عرصه های فرهنگی ، هنری، پژوهشی ، ورزشی ، تلاش در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خود باوری ذکر کرد.
در مدارس شاهد استان البرز حدود 9 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.
البرز در دوران دفاع مقدس 376 شهید دانش آموز و 93 معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.