به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در شورای مدیران استان البرز، افزود: عده ای تصور می کردند با ایران هراسی می توانند کاسبی کنند ولی به واقع در عمل اینگونه نبوده واتفاقات خوبی در یک سال آینده به وقوع خواهد پیوست.
استاندارالبرز گفت:حساسیت کار مسئولان بالا است و باید در عمل حقانیت کار خود را ثابت کنند.
نجفی بر ضرورت ارزآوری از سوی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید بخش اعظم اشتغال استان را با تقویت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد.
وی گفت: در بحث حوزه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا اتفاقات خوبی در استان افتاده است.
استاندار البرز بر ضرورت تداوم دیدارها با خانواده های معظم شهدا تاکید کرد و افزود: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا است و سرکشی به خانواده ایثارگران باید تداوم یابد.
وی تاکیدکرد: بخشی از مطالبات در حوزه بانوان، اشتغال جوانان، آسیب های اجتماعی باید پیگیری شود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه 700 تا 900 هزار نفر حاشیه نشین در استان ساکن هستند، اظهار داشت: از منظر اجتماعی برنامه های گسترده ای در دست اقدام داریم و به موازات آن در مدیریت امور شهری نیز بازسازی این روند پیگیری می شود.
وی افزود: در اجرای تمام طرح ها پدافند غیر عامل باید علمی و عملی مورد توجه قرار گیرد و در بخش امور روستایی نیز امسال شعار ما روستای بدون بیکار است و با توجه به علاقمندی هایی که در معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری وجود دارد، باید جهشی شتابان در این زمینه داشته باشیم.
استاندار البرز گفت: اقدامات سال گذشته نویدبخش چشم اندازی روشن برای البرز است، اما مردم همچنان مشکلات زیادی دارند که باید برای خدمت، تلاش بیشتر کرد.
وی با بیان اینکه بدون لطف الهی کاری شکل نمی گیرد، افزود: اگر صادقانه، مخلصانه و اخلاق مدارانه کارنکنیم،عنایت خداوند از ما سلب می شود از این رو باید چنین رویکردی در این استان نهادینه شود.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: طرح گزارش عملکردها خوب است، اما این به معنای این امر نیست که مشکلی وجود ندارد، ما همه مشکلات مردم را هنوز حل نکرده ایم اما در این مدت نیز شرایط مناسبی را با جدیت فراهم کرده ایم.
نجفی با بیان اینکه نباید به ارباب رجوع بی مهری کرد، گفت: مردم سرمایه های اجتماعی هستند و اگر آنها را از دست بدهیم دیگر موفق نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه اشراف کامل در انتخاب و انتصاب افراد در پست های مختلف دارم چرا که وقت بسیاری صرف شناخت آنها کرده ام ادامه داد: مدیران باید نسبت به توقعات، شناخت داشته باشند و این امر باعث می شود که وقت ما کمتر در این زمینه صرف شود.
وی گفت: با توجه به اینکه عمده مشکلات کشور و دغدغه مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهوری در حوزه اشتغال است، از این رو بخش زیادی از انرژی باید در استان مصروف اشتغالزایی شود.
نجفی با اشاره به فضای همدلی و هم افزایی برای تحقق برنامه ها گفت: بر این اساس با توجه به نگاه تمام ارکان نظام و دولت به البرز، باید اهتمام ویژه ای برای برآورده کردن توقعات مردم وجود داشته باشد.
استاندارالبرز ادامه داد: عدم صداقت و درستی قابل قبول نیست و افراد در جایگاه های مختلف باید خود زمینه ساز ایجاد اعتماد باشند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در خدمت به مردم خط کشی و طبقه بندی های جناحی نداریم، گفت: برای تحقق اهداف و برنامه های دولت نیازمند مدیرانی همسو با سیاست های کلان دولت هستیم ولی درصدد خط کشی و جدا کردن افراد با تفکرات مختلف نخواهیم بود.
نجفی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: در دو بخش اقتصادی و اشتغال نیز با عنایت خداوند موفق بوده ایم و توفیقاتی که حاصل شد فراتر از انتظارات بود.
وی با بیان اینکه در بخش های عمرانی استان پیگیری های جدی وجود دارد، افزود: توقعاتی که در استان و کشور فراهم شده، نگهداری جایگاه کنونی و توقعات استان است وبا فضایی که دولت به استان داده باید نهایت بهره مندی را داشته باشیم.
استاندارالبرز به رقابت تنگاتنگ استان ها در ارتقا جایگاه های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: شرایط ما برای حفظ این جایگاه سخت تر شده و به طور قطع انگیزه مدیران برای همراهی با این سیر بیشتر خواهد شد.
نجفی افزود: خرید کالای داخلی باید در اولویت باشد و خرید خارجی جدیدی که مشابه آن در داخل وجود دارد نباید صورت گیرد.
وی ادامه داد: وظایف فرمانداران تعیین شده و مسایل با جدیت دنبال می شود،سرمایه گذاران بخش خصوصی را باید بیشتر حمایت کنیم، هر چند مشکلات عدیده ای وجود دارد، اما نباید شرایط را سخت تر کرد.
وی با اشاره به اینکه دیدارهای مردمی نباید در ادارات کل و معاونت ها تعطیل شود، بر لزوم پاسخگویی مناسب به نامه های وارده و تسریع در ارائه پاسخ به آنها تاکید کرد.
در پایان این نشست معاونان و مدیران کل استانداری گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.