معاون خدمات شهری شهرداری کرج، گفت: ساماندهی دستفروشان را با توجه به تاکید شهردار برای مانع نشدن از کسب درآمد این افراد، در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش ایلنا، حسن مدیرروستا با اعلام اینکه دستفروشی یکی از مشاغل دم دستی و ساده ای است که در وضعیت اقتصادی کنونی و بحران های آن به سرعت از سوی افراد مورد توجه قرار می گیرد، افزود: کمبود درآمد و شرایط معیشتی خانواده ها، سرپرستان را به این سمت می کشاند اما این کار باعث به هم ریختگی وضعیت شهر و چهره نامطلوبی در آن می شود.

وی، روزهای پایانی سال را زمان اوج افزایش دستفروشان و بروز تخلفات مربوط به سد معبر عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه سد معبر و دستفروشی جرم های شهری محسوب می شوند اما رویکرد ما مبارزه نیست و سازگاری و ساماندهی آنان را با توجه به تاکید شهردار برای مانع نشدن از کسب درآمد این افراد، در دستور کار قرار دادیم.

به گفته مدیرروستا، اختصاص سه نقطه از شهر برای ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال نیز با همین هدف انجام گرفت.

این مسئول اظهار داشت: این سه نقطه در مناطق آزادگان، 45 متری گلشهر و خیابان شهید بهشتی در نظر گرفته شده بود و تلاش کردیم با استقرار دستفروشان در این نقاط، خیابان های اصلی و پرتردد شهر را از وجود سد معبر و دستفروشی خالی نگه داریم.

معاون شهردار کرج اضافه کرد: این کار در پایان سال گذشته برای نخستین بار با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط از جمله دستگاه های قضایی و انتظامی و از طریق اتخاذ برنامه ای جامع انجام گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با استمرار برنامه ریزی و تهیه طرح های جایگزین، این مشکل شهری را برای همیشه از میان برداریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.