استاندارالبرز در دیدارنوروزی با خانواده نیروی‌انتظامی در استان، گفت: با ایجاد فرصت برای کاهش ناهنجاری‌ها و ورود هنجارهای طبیعی، حقوق شهروندی محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جریان دیدار نوروزی فرمانده انتظامی استان البرز و جمعی از نیروهای انتظامی استان در استانداری، ضمن تبریک سال نو و اعیاد پیش رو گفت: انصافاً در سال‌های اخیر نیروی انتظامی در کشور توفیقات قابل توجهی داشته است و طی مدتی هم که بنده در استان حضور داشتم از تلاش‌های انجام شده بهره مند بودیم.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه تحقق اصل «حقوق شهروندی» از تاکیدات نظام جمهوری اسلامی و کشور است که نیروی انتظامی نیز در این زمینه موفق عمل کرده است، گفت: اجرای حقوق شهروندی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در قالب رضایتمندی مردم از سوی نیروی انتظامی بخوبی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی در برخی موارد عدم رسیدگی به مطالبات مردمی موجب بروز نارضایتی می‌شود، افزود: در استان البرز و به ویژه ایام نوروز شاهد امنیت کاملی در استان بودیم؛حضور مداوم بنده نیز حتی در ایام نوروز، برای تحقق هر چه مطلوب تر منشور حقوق شهروندی بوده است.

نجفی با اشاره به 31 میلیون تردد از مسیرهای استان طی ایام نوروز ادامه داد: در صورت عدم رسیدگی به موقع به این حجم از ترددها اگر حتی یک توقف در تونل ها یا مسیرهای مواصلاتی صورت می گرفت انجام ماموریت های ما تحت شعاع قرار می گرفت؛ اما پلیس راه و راهور با حضور به موقع خود در بخش های مختلف نقش موثری ایفا کرد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت در نیروی انتظامی بسیار گسترده و وسیع است اما خیلی آنها را نمی بینند، گفت: برای ما حضور به موقع شما و همکاران امنیتی در بخش های خدماتی، بسیار حایز اهمیت است.

نجفی همچنین با اشاره به برخی سیاست های کلان امنیتی بیان کرد: با وجود اینکه نماینده دولت هستیم، تفکر ما رویکرد اعتدالی است و جناح بندی ها و حرکت در مسیر یک تفکر خاص زیبنده نیست.

استاندارالبرز در بخش دیگری وضعیت بافت اجتماعی و فرهنگی استان را مورد تحلیل قرار داد و گفت: البرز یکی از استانهای حساس کشور است،یکی از بحث ها در بدو امر نیز شرایط خاص بافت فرهنگی و اجتماعی این استان است؛ علی رغم زیبایی های قومیت ها که یک پتانسیل برای البرز بشمار می رود اگردر این زمینه رسیدگی لازم صورت نگیرد، دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به تمرکز 700 تا 900 هزار بافت حاشیه ای در استان گفت: برنامه ریزی وسیعی برای استان البرز  داریم و اتفاقات خوبی در شرف وقوع است؛ تا یکسال آینده عمده از مشکلات ترافیکی که بخشی از بار آن نیز بر دوش نیروهای نظامی و انتظامی است از این استان خارج خواهد شد.

استاندار گفت:  تکمیل پروژه  آزاد راه تهران _ شمال نیز به  جد دنبال می شود و تا تابستان و اواخر شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید که این امرنیز 30 درصد ترافیک ورودی به استان را کاهش خواهد داد.

وی افزود: طرح آزاد راه جنوبی آبیک – چرمشهر نیز در کنار پیگیری پروژه مترو کرج در این زمینه راهگشای بسیاری مسیرهای استان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین تصریح کرد: باید فرصتی را فراهم کنیم تا ناهنجاری ها ضمن کم شود و زمینه و فرصت حضور هنجارهای طبیعی نیز فراهم گردد که این امر نیز خود تحقق منشور حقوق شهروندی خواهد بود.

وی افزود: اگر حقوق شهروندی تمام و کمال اجرایی شود، فشارها کاهش، ناهنجاری ها کمتر و فضای اجتماعی بهبود پیدا خواهد کرد.

استاندارالبرز گفت: تلاش می شود با همین فرصت های موجود در سال 97، مسائل را رفع کنیم تا  مردم با رفاه، آسایش و آرامش و امنیت با استفاده از حقوقی که در قانون متصور است به دور از تنگ نظری ها زندگی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.