عضو شورای اسلامی شهر کرج، سرعت راه اندازی متروی این کلانشهر را صدای واحد شهروندان دانست و گفت: به‌رغم کاستی های این پروژه با نظارت اصولی می‌توان به راه اندازی آن امیدوار بود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خلیلی اردکانی، اظهار داشت: اگر این پروژه ملی با توجه به میلیاردها تومان هزینه از بودجه های دولتی و شهری تا امروز عقیم مانده و آنطور که باید و شاید پیشرفت فیزیکی و عملیاتی نداشته است، ناظرین نیز به اندازه پیمانکار و کارفرما کوتاهی داشته اند.

وی با بیان اینکه تاثیر سوء نوسانات نرخ ارز بر پروژه قطار شهری کرج غیرقابل انکار است، بیان داشت: در هر صورت پس از وقوع این مشکل باید به دنبال علاج آن بود و نباید نسبت به پروژه‌ای که میلیاردها تومان از سرمایه‌های شهر در آن خاک می خورد، بی تفاوت بود. آیا قرار است که این پروژه تا سالها و دهه‌ها بدون پیشرفت باقی بماند و صرفاً 14 کیلومتر تونل خالی به جای خیررسانی به تهدید امنیت جانی مردم بپردازد؟

وی از تخصیص 200 میلیارد تومان بودجه به این پروژه در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: همچنین از ظرفیت های بخش خصوصی و شیوه‌های جدید تامین منابع مالی بهره‌مند خواهیم شد تا با تزریق پول مورد نیاز پیمانکار به ادامه کار، همت گمارد و طی چند سال آینده حداقل ایستگاه هایی از خط 2 آماده مسافرگیری شوند. اما آنچه اهمیت فوق العاده‌ای دارد اهمیت نظارت‌ها است تا در برابر پولی که هزینه می شود، از پیمانکار و پیشرفت فیزیکی مطالبه کنیم.

خلیلی اردکانی تسریع در راه اندازی مترو را صدای واحد شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: دیگر چیزی برای پنهان کاری وجود ندارد و با شفافیت به افکار عمومی اعلام می کنیم که این پروژه از کاستی‌های بسیاری رنج می برد اما یقین دارم که با نظارت اصولی می توان به اوضاع بهبود بخشید و به یاری خداوند متعال دیر زمانی نخواهد بود که این طرح عظیم عمرانی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.