معاون خدمات شهری شهرداری کرج از تغییر رویه این معاونت برای سیستم جمع آوری زباله در شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن مدیر روستا گفت: سال جدید از نظر اجرای اقدامات زیرساختی و عمرانی در حوزه زیست محیطی، سال خوبی برای کرج خواهد بود لذا با حمایت شورای اسلامی شهر و تاکید شهردار کرج به موضوعات مرتبط با محیط زیست باعث شد اعتبارات مختص به این حوزه در سال جدید نزدیک به 8 برابر رشد داشته باشد که این امر دست ما را برای اجرای بسیاری از طرح‌ها باز می گذارد.

مدیر روستا افزود: اعتبارات سال گذشته برای محیط زیست در معاونت خدمات شهری کرج کمتر از یک میلیارد تومان بود که این مبلغ امکان اجرای برنامه‌های مرتبط را بسیار محدود می‌کرد.

وی، ادامه داد: مهمترین محور مورد نظر در سال 97، مباحث تحقیقاتی و پژوهشی است که می تواند با اتخاذ تصمیمات مناسب و یافتن راهکارهای شایسته، کلانشهر کرج را برای مدتی طولانی از دغدغه های زیست محیطی برهاند.

وی در عین حال یکی از مهمترین و اساسی ترین رویکردهای این معاونت در سال جاری را پرداختن به موضوعات مربوط به جمع آوری زباله عنوان کرد و ادامه داد: در تلاشیم بتوانیم با خروج از شیوه سنتی دفن زباله، دفع زباله را در دستور کار قرار دهیم تا به این طریق ضمن کاستن از عوارض دفن، مقدمات بازیافت و صرفه جویی در هزینه های این روش را فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه به منظور با شرکت های مختلفی مذاکره و گفتگو کرده ایم، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد ضمن اجرای این برنامه ها، مدیریت شیرابه را نیز مد نظر قرار داده و بتوانیم ضمن بازیافت زباله ها، از نشت شیرابه درون خاک جلوگیری کنیم.

وی اذعان داشت: در حالت سنتی حدود پنج درصد از زباله ها تفکیک شده و به عنوان ضایعات مورد استفاده مجدد قرار می گیرند؛ این در حالی است که در سیستم های جدید دفع و بازیافت زباله، نزدیک به 70 درصد از این طلای کثیف بازیافت شده و به چرخه مصرف باز می گردند.

مدیر روستا با اشاره به اهمیت تفکیک زباله، تاکید کرد: در سال جدید، فرهنگسازی تفکیک زباله از مبداء نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت تا بتوانیم از این طریق شهروندان را برای داشتن شهری سالم تر و پاکیزه تر آماده کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.