به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز در پیام محمدعلی نجفی استاندار البرز آمده است : نوروزی دیگری الحمدالله فرا رسیده است،نوروزی که کدورت ها و رخوت ها را از بین می برد و بهار دل ها و عشق و عطوفت به همراه می آورد. نوروزی که تلاش و سازندگی در کنارش است و تحرک و پویایی ایجاد می کند و من خوشحالم به عنوان فرزندی از البرز سرفراز در خدمت شما البرزنشینان هستم.
البرزی که مهد و گهواره مدنیت است، البرزی که همیشه سرافراز است وامروز ما در کنار فرزندانتان به توفیق های خوبی دست یافته ایم.
نرخ بیکاری البرزی در اوایل سال 96 حدود 20.4 درصد بود که الحمدالله امروز در آغاز سال نو 97 به 10.5 درصد کاهش پیدا کرد. ما از اولین استان بیکار کشور به بیست و یکمین استان بیکار کشور رسیده ایم، یعنی جزو 10 استان شاغل کشور شده ایم.
در بخش های دیگر هم توفیق های خوبی داشته ایم و کسب رتبه برتر در تسهیلات رونق و اعتباراتی که به واحدهای تولیدی و فعال در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات و گردشگری باید پرداخت می شد.
رتبه البرز در بحث فضای کسب و کار که در نیمه اول 96 بیست و نهم بود که زیبنده استان البرز نبود؛ امروز در فضای کسب و کار ما رتبه هشتم کشور داریم که این آمار از مرکز آمار ایران،سامانه رصد و یا مرکز پژوهش های مجلس مجلس شورای اسلامی اعلام می شود و استانی نیست.
الحمدلله در بخش مربوط به پروژه های راه تلاش ویژه ای در استان البرز شده است، همه ما می دانیم یکی از مشکلات استان البرز در بحث آلودگی زیست محیطی است که عمدتا مربوط به ترافیک و تردد کامیون ها و تریلی های سنگین است.
پروژه بزرگراه همت که مدتی رخوت و سستی در آن ایجاد شده بود دوباره فعال شدو حرک خوبی در ارتباط با آزاد راه تهران شمال شکل گرفت، بخشی از 2 پروژه را در 6 ماهه اول سال 97 افتتاح خواهیم کرد.
مشکلاتی که در بحث قطار شهری کرج ایجاد شده بود که دو سال تعطیل بود دوباره احیاء شد و اکنون نزدیک به
یکهزار نفر در آن مشغول به کار هستند.
بزرگراه شمالی و کمربند جنوب البرز و تهران از چرمشهر تا آبیک فرصت خوبی را برای زدودن آلودگی های محیط زیستی فراهم می کند.
قطار شهری تهران – کرج و در ادامه اش کرج – هشتگرد که مدتی متوقف بود دوباره احیا شد و ما قطعا در سال 97 آن را به بهره برداری خواهیم رساند.
استان البرز موقعیت ویژه ای دارد در بحث امکاناتی که در نمایشگاه صادراتی و پایانه صادراتی مدت ها قفل بوده است دوباره فعال شد و امسال در هر دو بخش ما فعالیت ویژه ای خواهیم داشت. در همین رابطه البرز رشد 88 درصدی را در بحث صادرات امسال نسبت به سال گذشته داشت.
ما اعتقاد داریم استان البرز که قطب علم و فناوری است و استان دانش بنیان در همه رتبه ها باید جزو استان های برتر کشور باشد.
امیدواریم با طرح های که در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی در حال اجرا است و در طرح توسعه پایدار امنیتی که بخشی از آن آغاز شده و درارتباط با بحث بافت های فرسوده نیز در سال 97 فرصت بسیار خوبی ایجاد شده با تاکیداتی که ریاست محترم جمهور در این بخش داشته اند و استفاده از ناوگان مناسب برای حمل و نقل عمومی و حذف ناوگان فرسوده جزو کارهای ما است.
امیدواریم در سال 97 با همیاری، مشارکت و همدلی و در کنارهم بودن با رفع هر گونه اختلافات جزئی که ممکن است در بعضی از اندیشه ها باشد، در کنار هم که دغدغه مشترک برای توسعه استان و کشور عزیز مان و نظام انقلاب اسلامی داریم؛ قطعا همه ما در تلاش خواهیم بود؛ در کنار هم سالی پر برکت و پر بار به یمن این ایام عزیزو ماه مبارک رجب که ماه رحمت الهی است؛ سال خوبی را آغاز کنیم و بتوانیم سالی همراه با رفاه و آرامش بیشتر برای مردم عزیز استان البرز فراهم کنیم.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.