به گزارش ایرنا، دکتر علی اصغر مونسان عصر یکشنبه در بازدید از مجموعه تاریخی ینگی امام در شهرستان ساوجبلاغ استان البرزدر گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براین اساس معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی در مناطق مختلف کشور و همچنین پیش بینی امکانات رفاهی در تمام استان ها از مهمترین اقدامات برای ترغیب مردم به تقسیم سفرها در کشور است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بر اتخاذ اقدامات لازم برای نشاط و شادابی مردم در ایام نوروز تاکید کرده اند، گفت: به همین دلیل تلاش شده تا توزیع امکانات رفاهی و خدماتی در سراسر کشور در بحث گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
مونسان اظهار داشت: همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در مجتمع های رفاهی سراسر کشور از اقدامات پیش بینی شده در ایام نوروز 97 است .
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات سفر از برنامه های محوری نوروز 97 است و دراین زمینه 19 دستگاه اجرایی کشور مشارکت دارند.
وی تعداد دست اندرکاران خدمات سفر کشور در نوروز 97 را 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا با تنوع بخشی به برنامه ها ، لحظه های شاد در سفرهای نوروزی برای مردم رقم بخورد.
معاون رئیس جمهوری ، نظارت بر خدمات مراکز رفاهی و خدماتی سفرهای نوروزی را از دیگر محورهای کاری ستاد خدمات سفر برشمرد و بیان داشت: اعتبارات مناسبی برای خدمات سفر در کشور اختصاص یافته است.
وی به ظرفیت های گردشگری استان البرز اشاره کرد و گفت: این استان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی می تواند به یکی مقصدهای گردشگری کشور تبدیل شود.
مونسان اظهار داشت : درصدد هستیم تا تجهیز مجموعه تاریخی ینگی امام در استان البر را به بخش خصوصی واگذار کنیم که برای جذب گردشگران آماده شود.
معاون رئیس جمهوری عصر یکشنبه در مراکز خدمات سفر و پایگاه های امداد نوروزی در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز بازدید کرد.
استان البرز دارای بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی است .
مجموعه تاریخی ینگی امام یا ینگه امام در یکی از روستاهای کهن شهرستان ساوجبلاغ واقع است که امامزاده، کاروانسرا و تپه‌ای تاریخی را در خود جای داده‌است.
6155/7410
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.