به گزارش ایرنا، اسماعیل خلیلی روز یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان البرز در سال 96 اظهار داشت : طبق بررسی ها حدود 87 هزار نفر درالبرز بیکار هستند که 36 هزار نفر آنان در مراکز کاریابی نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: براین اساس 743 هزار نفر در البرز مشغول به کار هستند که تلاش ها بر اشتغالزایی برای بیکاران معطوف شده است.
خلیلی گفت: استان البرز 2 میلیون 712 هزار نفر جمعیت دارد که نرخ بیکاری آن اکنون 10.5 درصد است و نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است .
وی درادامه به وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در البرز اشاره و اعلام کرد: البرز با نرخ 17.5 درصدی بیکاری دانش آموختگان در کشورجایگاه دهم را دارد.
وی در خصوص تفکیک اشتغال در بخش‌های مختلف نیز اظهار کرد: 54.6 درصد از اشتغال استان در بخش خدمات، 2.6 درصد در بخش کشاورزی و 42.8 درصد هم دربخش صنعت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار حدود 100 هزار واحد صنفی مجاز و 100 هزار واحد صنفی غیرمجاز در استان البرز فعال است.
وی در خصوص آمار افراد مرتبط با سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد: یک میلیون 521 هزار و 225 نفر در استان البرز به نوعی با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط هستند که این رقم 75 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.