سید مصطفی آذرکیش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شانزدهمین دوره مسابقات علمی - کاربردی کاردانش با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، ارائه آموزش های مهارتی به جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرجویان و بروز استعدادهای هنرجویان در 2 مرحله استانی و کشوری برنامه ریزی و اجرایی شده است .
وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات نقش موثری در تشویق، ترغیب و بروز خلاقیت ها و رقابت سالم در هنرجویان دارد، اظهار کرد: این رقابت علمی - کاربردی در افزایش شناخت مردم نسبت به توانمندی های هنرجویان شاخه کاردانش و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی نقش موثری دارد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: دراین دوره از مسابقات هنرجویان پایه یازدهم هنرستان های شاخه کاردانش دولتی و غیردولتی شرکت کرده و به رقابت می پردازند.
وی یادآور شد: مسابقات علمی - کاربردی در 2 مرحله تئوری و عملی طراحی شده که در آن هنرجویان در 160 رشته رقابت خواهد داشت.
مدیرکل دفترکاردانش وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: در مرحله نهایی این رقابت ها که تیرماه سال 97 در البرز برگزار می شود ، 260 دانش آموز رقابت دارند.
وی یادآور شدد: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات علمی -کاربردی هنرستان های شاخه کاردانش در ششم و شانزدهم اسفند ماه 96 به صورت هماهنگ در 31 استان کشور در رشته های صنعت، هنر، کشاورزی و خدمات برگزار شد.
وی تصریح کرد: پوستر شانزدهمین دوره مسابقات علمی - کاربردی شاخه کاردانش کشور نیز در البرز رونمایی شد.
در سال تحصیلی 97-96 در هنرستان های کاردانش کشور 199 هزار و 800 هنر جو مشغول تحصیل و مهارت آموزی در 160 رشته هستند.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.