مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز از آمادگی کامل نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر در پست های نوروزی سال 97خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز، گفت: با آغاز سفرهای نوروزی، امسال نیز مانند سالهای گذشته جمعیت هلال احمر استان البرز از تاریخ 25 اسفند لغایت 15 فروردین ماه اقدام به برپایی ایستگاه جهت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران، آماده باش نیروهای امدادی در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ورودی‌های استان و جاده های مواصلاتی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی استان البرز با 7 پایگاه ثابت،5 موقت و سیار و مرکز فرماندهی و کنترل عملیات امداد و نجات در سطح استان آماده ارائه خدمات در محورهای مواصلاتی است که از این تعداد 1 تیم توانا ویژه خواهران در محور کرج چالوس مستقر شده است.

چرخساز با عنوان اینکه یک فروند بالگرد جمعیت هلال نیز در صورت نیاز به امداد هوایی در اختیار استان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان نیز در این ایام  آماده باش خواهند بود و روزانه 59 نفر از نجاتگران و پرسنل آموزش دیده جهت ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی، 13دستگاه آمبولانس، 3دستگاه ست نیمه سبک هیدرولیک، 7 دستگاه خودروی نجات در سطح استان به صورت آماده باش در پایگاه های امداد و نجات بین شهری استان مستقر خواهند بود.

چرخساز اضافه کرد: همه پایگاه ها در تمامی شعب آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری مسافرین، در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارند و شماره 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: روزانه 20 نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز نیز در 7 ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین با طرح متنوع فرهنگی شامل " کمپین نه به تصادفات ، جشنواره سراسری فیلم و عکس مستند بشر دوستی ، سایت سفر سالم (عضویت در ربات تلگرامی کمپین نه به تصادفات جاده ای) ، آموزش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) ، جشنواره نقاشی صلح و دوستی ، ایستگاه سلامت ، جشنواره ایده ها و خلاقیت اعضاء " در ورودی های 6 شهرستان مستقر می شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.