به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز یکشنبه درپنجاه و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: اکنون سیب درختی عمده صادرات محصولات کشاورزی البرز به هند را شامل می شود.
وی افزود: درسفراخیر هیات اقتصادی البرز به هندوستان زمینه صادرات سایر محصولات استان به این کشور مهیا شد.
بنامولایی اظهار کرد: در این سفر که جمعی از فعالان اقتصادی استان های البرز و تهران حضور داشتند نشست های متعدد با تجار و دست اندرکاران تولید و صادرات هندوستان برگزارشد که دستاوردهای خوبی داشت.
رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان داشت: مشارکت در تولید صنایع هوایی، قطعات خودرو، انواع پمپ ها و موتورهای برق و ژنراتور، پنل های خورشیدی، خودرو و موتور های سه چرخ برقی، بنزینی و قطعات ماشین آلات نساجی از جمله مواردی بود که مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود: هیات تجاری هندوستان در تابستان سال آینده برای توسعه همکاری های بازرگانی به استان البرز سفر می کند.
بنا مولایی در بخش دیگری از اظهاراتش به فعالیت های واحد امور بین الملل اتاق بازرگانی البرز اشاره کرد
و گفت: گشایش رسمی دفتر تجاری درلهستان و پذیرش هیات تجاری این کشور دراردیبهشت ماه 97، اعزام هیات اقتصادی به لهستان و آلمان درخرداد ماه سال آینده و نیز اعزام هیات های اقتصادی به کره جنوبی و چین در آبان ماه 97 از برنامه های اتاق بازرگانی البرز است که با هدف ایجاد تولید ، اشتغال و گسترش صادرات صورت می گیرد.
استان البرز دارای 75 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی و 3 هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی است که یکی از قطب های تولید کشور محسوب می شود.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.