به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش استان البرز افزود: شمار بالای مهاجرت ها سبب شده تا زیرساخت های آموزشی نتواند پاسخگوی جمعیت دانش آموزی استان باشد.
وی ادامه داد: اگرچه فعالیت های زیادی برای توسعه فضاهای آموزشی دراستان البرز انجام شده اما با
کاستی سرانه آموزشی مواجه هستیم.
استاندار البرز تاکید کرد که برای رفع این کاستی باید از مشارکت های خیرین و ظرفیت های منابع ملی کمک گرفته شود.
وی اظهارداشت: انتظار می رود جامعه خیرین مدرسه ساز برای رفع محرومیت های آموزشی، کمک های بیشتری به سمت مدرسه سازی روانه کند.
نجفی گفت: یکی از راه های کمک به مدرسه سازی اختصاص5 درصد عوارض شهرداری ها به این امر است که در این زمینه از شهرداران انتظارهمکاری بیشتر داریم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش بر پوشش آموزشی تمام افراد لازم التعلیم در سطح استان تاکید کرد و بیان داشت: بخشی از آمار بی سوادی ناشی از مهاجرت ها است و دهیاران در روستاها نیز باید اهتمام کنند تا فرایند شناسایی دانش آموزان لازم التعلیم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بخشی از علل محرومیت از تحصیل شماری از فرزندان خانواده ها متاثر از مشکلات مالی است ، افزود: با حمایت از این خانواده ها ، باید فرزندان محروم از تحصیل آنها را مدرسه ها بازگرداند.
نجفی در خصوص توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی دراستان گفت: باید بدون تعارف کمبودها، محرومیت ها و آمار و ارقام محدودیت های سرانه های آموزشی این استان را به وزارت آموزش و پرورش انعکاس داد.
وی با تاکید بر پیگیری برای دریافت یک درصدی سهم دستگاه ها در بخش آموزشی افزود: اداره کل نوسازی مدارس نیز باید با حساسیت این بخش را در سطوح ملی بازتاب دهد.
وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در آموزش و پرورش استان؛ نوروز سال 97 تمهیدات ویژه ای برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است..
استاندار البرز بیان داشت : 7 ستاد پذیرش فرهنگیان برای استفاده از مکان های رفاهی استان فعال است.
استان البرز دارای 460 هزار دانش آموز است که حدود 27 هزار معلم فرآیند آموزشی استان را برعهده دارند.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.