به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با بیان اینکه بیش از 55 درصد فرصت های شغلی استان در بخش صنعت و خدمات متمرکز است؛ افزود: نیمه دوم سال 96 نیز بیشتر زمان کاری برای اشتغالزایی در این دو بخش صرف شده است.
وی ادامه داد: اجرای سیاست های دولت در تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای ارواسیا، لزوم برپایی نمایشگاه های دائمی و سالانه برای معرفی و فروش تولیدات داخلی استان اعم از محصولات کشاورزی و گلخانه ای، توجه به بحران آب در صنعت ، دعوت از سرمایه گذاران برای اجرای طرح های کم آب بر، حفظ روحیه همدلی برای رونق چرخ های اقتصادی کشور در استان البرز باید در نگاه نخست مسئولان استانی قرار گیرد.
وی با تاکید بر حضور پر رنگ تر فعالان بخش خصوصی گفت: مبنای تصمیمات شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی باید تعامل،هم اندیشی و تدبیر و بهره مندی از نظرات کارشناسان باشد.
استاندارالبرزهمچنین با تاکید بر پویایی بیشتر دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای بهره مندی از حضور اصناف، اتاق های تعاون، خانه صنعت و.. در شورای اقتصادی استان بیان کرد: اجرای سیاست های دولت و فراهم شدن فرصت های برابری از حضور سایر تشکل ها در این شورا،می تواند زمینه ساز اقدامات سازنده تری در بخش اقتصاد و صنعت استان باشد.
نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با مثبت خواندن آثار برپایی نمایشگاه دستاوردهای صادراتی استان در اتاق بازرگانی گفت: در بحث نمایشگاه ها در استان هایی همانند البرز که تعدد محصولات تولیدی در آن وجود دارد، برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند زمینه ساز معرفی هر چه بیشتر توانمندی های داخلی و ایجاد فرصت های مناسب برای فروش باشد.
وی بیان کرد: دستاوردهای استان در همه بخش ها نیز باید به نمایش درآید و سایر دستگاه ها نیز زمینه را بر عرضه و معرفی توانمندی های صادراتی فراهم کنند.
نجفی در ادامه با معرفی ظرفیت های استان البرز در امر صادرات گفت: تولیدات بخش کشاورزی، محصولات گلخانه ای، انواع میوه و تره بار از ظرفیت های صادراتی هستند.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان همچنین تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و بهره مندی از فرصت های ارواسیا را برای توسعه تبادلات مناسب خواند و تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی در تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهایی نظیرلهستان، چین، ارمنستان و ارواسیا باید مشی تصمیمات شورای گفتگودر استان باشد و این زمینه برای تصاحب بازارهای هدف بین البرز و کشورهای مذکور فراهم شود.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشترین تمرکز استان در بخش صنعت است و عمده آب نیز در این حوزه مصرف می شود ؛ افزود: یکی از مشکلات البرز بحران آب است؛ البته پیش نیاز هر توسعه ای در بخش صنایع و شهرک های صنعتی بحث آب است اما از آنجایی که بحران آب شرب هم وجود دارد بنابراین باید با نگاه ویژه تری به روند مصارف این بخش بالاخص در شورای حفاظت از منابع آب در استان، توجه صورت گیرد.
نجفی بر لزوم بهره مندی از حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با تامین منابع آب تاکید کرد و گفت: در این بخش سرمایه گذاری های فعال تری صورت گیرد و یکی از محورهای کار نیز استفاده از مشاوران علاقمند در این زمینه باشد.
استاندار البرز با پیشنهاد استفاده از حضور سرمایه گذاران هندی در این زمینه گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور از حیث ذخایر آبی ضرورت بررسی میزان کارایی سهم آب اختصاصی در دو بخش کشاورزی و صنعت امری ضروری محسوب می شود.
وی افزود: بهره مندی از سرمایه گذاران هندی علاوه بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی می تواند زمینه ساز بهره مندی بیشتر از ایده های آنان در اجرای طرح های کم آب بر در حوزه صنعت و کشاورزی باشد.
استاندار البرز در بخش دیگری با تاکید بر تقویت زیرساخت های صادراتی در استان برای سال جدید گفت: صادرات، یکی از بحث های اساسی در استان برای آغاز سال نو باشد و آنچه سیاست دولت و کشور در بخش صادرات است مهم تلقی شده؛در این بخش از صاحبنظران و تسهیل گران در صادرات بهره مند شویم.
وی در پایان، همدلی بین اعضای شورای گفت وگو و بخش خصوصی را سبب ساز رونق اقتصادی دانست و افزود: اکثر مدیران استانی در این بخش مجرب هستند و از فرصت حضور آنان باید در بخش های مختلف بهره مند شد.
گزارش سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی البرز به کشور هند، بررسی پیشنهاد روسای اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف استان در خصوص معرفی نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی جهت عضویت در دوره جدید شورا و همچنین بررسی و تصویب تقویم جلسات شورای گفتگو در سال 97، از جمله محورهای آخرین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری بود.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.