به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی ناطقی شامگاه شنبه در نشست شورای فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ افزود:
در پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی، وجود مسجد به‌ عنوان یک عامل تأثیرگذار در جامعه محسوب شده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اقدامات امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) توانستند با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری و راه‌اندازی کنند.
ناطقی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 97 درصد از شهدا از تربیت‌یافتگان مکتب اسلام در مساجد بودند، در عصر امروز نیز قائل به این امر هستیم و با وجود اینکه این ظرفیت را خوب نشناخته‌ایم، اقداماتی که در جامعه صورت می‌گیرد، به برکت وجود مسجد و در اثر حضور فعالان مساجد است.
فرماندار ساوجبلاغ هم دراین نشست از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی هنری مهدویت، به همت شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 97 خبر داد.
ابوالقاسم پالیز گیر گفت : با توجه به نقش هنر و ادب در تجلی بازخوانی و یافتن معانی ارزشمند اندیشه مهدوی و به منظور تلاش برای رسیدن به آرمان های جامعه منتظر عصر پیش از موعود و توجه به نقش و جایگاه امام معصوم(ع) اقدام به برگزاری اولین جشنواره سراسری ادبی و هنری مهدویت کرده است.
نایب رییس شورای فرهنگ عمومی ساوجبلاغ گفت :این جشنواره با تاکید بر مضامینی همچون شناخت امام عصر (عج) ، اشاعه فرهنگ و باورهای مهدوی، نقش و جایگاه امام عصر(عج) درزمان غیبت، ظهور منجی‌، انتظار، موعود، نمودهای والای انسانی درجامعه پس از ظهور، آزادی‌خواهی، نظام عادلانه جهانی در پرتو رهبری معصوم،جامعه آرمانی، جامعه منتظر، صفات امام در احادیث ائمه (ع) و ...در محورهای فرهنگی هنری ویژه از سوی دبیر خانه شورا فراخوان شده است .
فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه دبیر خانه شورا موظف است جلسات را در زمان مقرر برگزار نماید گفت هیچ بهانه ای برای تاخیر در بر گزاری جلسات پذیرفته نمی شود .
وی گفت : تمام اعضا موظفند شخصا در نشست شورا شرکت کنند در غیر اینصورت غیبت غیر موجه مدیر به مسئول استانی اعلام خواهد شد .
پالیز گیر از دبیر جلسه خواست موارد مهم را در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و موضوعات دیگر را در کار گروها مطرح و صرفا به مباحث تخصصی در این جلسه اقدام و مصوبه دریافت کند.
وی گفت : تمام شهرداران و بخشداران موظفند برابر قانون مصوبات این شورا را عملیاتی کنند .
پالیز گیر تأکید کرد: امروز به برکت وجود مساجد است که همین حداقل اقدامات فرهنگی در کشور ما اجرا می‌شود، همچنین مسجد می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی کشور در تأمین و ایجاد امنیت در جامعه نقش‌آفرینی کنند و تأثیرگذار باشند.
وی با اشاره به جایگاه شوراهای فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد برای امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از امور جامعه می‌توان مسجد را محور قرار داد، شوراهای فرهنگی مساجد یکی از سنگرهای فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگی اسلامی محسوب می‌شوند.
امام جمعه چهارباغ خواستار اجرای همایش های انتظار در همه بخش های شهرستان از جمله چهارباغ شد .
حجت الاسلام قادر محمدی افزیش سرانه مساجد را بیان کرد و گفت اگر نمی شود سرانه را تامین کرد لااقل کاری بکنید در کنار مساجد واحد تجاری یا چیزی باشد که عایدات ان صرف هزینه های مسجد محلات شود .
وی بیان کرد: متأسفانه گاهی ظرفیت مساجد را دست کم می‌گیریم، در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب در همه حوزه‌ها فعالیت می‌کنند تا بی‌هویتی را در جامعه رواج دهند، ما آن ‌طور که باید در صحنه حاضر نیستیم.
وی گفت مدتی است تملک زمین خیری به کتابخانه عمومی شهرستان داده شده ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.