فردین حکیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبیعت و محیط زیست، موهبتی الهی است که از مجموعه موجودات، منابع وعوامل تشکیل شده است .
وی ادامه داد: برهمین اساس هرگونه اقدام آلاینده مانند رها کردن زباله ها در محیط زیست یا اقدامات مخرب دیگر سبب آسیب به حیات گیاهی ، جانوری و درکل اکوسیستم می شود.
حکیمی اظهار داشت: تخریب طبیعت و آلوده کردن آن با زباله، اثرات سوء و زیانباری برای زندگی انسان، حیوان و گیاه دارد و متاسفانه در این میان نقش انسان در ایجاد آلودگی های محیط زیست بسیار چشمگیر است.
وی گفت: طبیعت، برای بقای نسل بشر آفریده شده وهمواره پیوندی ناگسستی میان انسان و طبیعت وجود دارد لیکن تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای آشتی انسان با طبیعت است و خانواده ها می توانند با برنامه ریزی صحیح علاوه بر دید و بازدید، ضمن حضور در طبیعت و لذت بردن از آن، با انرژی مضاعف و تجدید قوای روحی و جسمی ، سال جدید را با روحیه و انگیزه بالاتری آغاز کنند.
وی ادامه داد: گردشگران و طبیعت گردان می بایست ضمن بهره مندی از این موهبت الهی، با رعایت اخلاق طبیعت گردی و توجه به توصیه های زیست محیطی بویژه در 13 روز فروردین، در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست تلاش کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز از تمام گردشگران، طبیعت گردان و مسافرین نوروزی خواست که ضمن مشارکت و همراهی در اجرای ' طرح بی زباله' برای استفاده منطقی از طبیعت ، به توصیه های زیست محیطی توجه کنند .
همچنین مشارکت در جمع آوری زباله های رها شده درطبیعت اقدامی مسئولانه در قبال سرمایه های ملی و عمومی است و باید همگان در قبال این سرمایه ها احساس مسئولیت کنند تا طبیعت البرز و کشور برای همیشه سرسبز باقی بماند.
حکیمی با اشاره به اجرای ' طرح بی زباله' افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست البرزهمانند سال های گذشته، برنامه هایی را به منظور تنویرافکار عمومی، بالا بردن سطح آگاهی‎های عموم مردم و حفظ و نگهداری از ظرفیت های فراوان استان در تعطیلات نوروز و به ویژه در روز سیزدهم فروردین در نظر گرفته است.
وی از مهم ترین برنامه های محیط زیست در ایام تعطیلات نوروز را به ویژه در محورهای گردشگری استان، توزیع بسته های آموزشی و کیسه های زباله تجزیه پذیر و پایش و نظارت بر واحد های خدماتی – پذیرایی اعلام کرد و گفت: بروشور های معرفی مناطق طبیعی ویژه گردشگری و آموزشی ویژه انس با طبیعت و هشدارهای زیست محیطی در بین گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق توریستی و گردشگری
توزیع می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید برهمکاری شهروندان با ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از مردم فهیم و دوستدار طبیعت خواست در صورت مشاهده هر گونه حریق در طبیعت، به خاموش کردن آن اقدام و یا با شماره تلفن های 1540 یا 32504962 ، 32523160 و 44723073 تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.