به گزارش ایرنا، اصغر نصیری شهردار کرج روز جمعه در آیین بهره برداری از قطعه 3 بلوار ماهان- شهید ناصر بخت کرج اظهار داشت:در حوزه حمل و نقل کرج حدود 650 کیلومترمعبر داریم که دراین بخش کاستی ها ونارسایی وجود دارد.
وی گفت: آزاد راه تهران - کرج قزوین با تردد روزانه 220 هزار دستگاه خودرو و جاده مخصوص کرج با تردد روزانه 80 هزار دستگاه خودرو بیشترین بارترافیکی را به کلانشهر کرج منتقل می کنند.
شهردار کرج با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های شورای پنجم شهر کرج از آغاز فعالیت در این کلانشهرساماندهی ترافیک در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای بلند مدت است ، اظهار داشت: با بررسی کارشناسی صورت گرفته تنها راه حل برای اینکه ترافیک کرج سامان بگیرد و عبور و مرور به حالت استاندارد برگردد توسعه و ایجاد خطوط ریلی واستفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل است .
شهردار کرج گفت: می بایست مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنیم چرا که توسعه آزاد راه به ظاهر خوب است .
وی با بیان اینکه احداث بزرگراه پس از سال ها با تمام ظرفیت ها و آمار و ارقام که به انجام می رسد در زمان بهره برداری شاهد آن هستیم که نقش زیادی در کاهش ترافیک ندارد، بیان داشت: در شهری مانند تهران بسیار تلاش شد که بزرگراه ها احداث شوند اما بزرگترین مشکل این شهر همچنان ترافیک است.
این مسئول از مترو به عنوان یک زیر ساخت در کاهش مشکلات ترافیکی نام برد و خاطر نشان کرد: مترو به عنوان زیر ساخت می تواند شهر را به لحاظ ترافیکی ساماندهی کند و تا زمانی که مردم از خودرو های شخصی استفاده می کنند چاره ای نداریم که به سمت احداث مترو برویم.
نصیری افزود:استاندار البرز و مدیریت شهری کرج به صورت خاص تلاش کردند تا ادامه احداث خط 2 قطار شهری آغاز شود که این امر عملی شده است.
وی بیان داشت: بیش از یک ماه است که عملیات اجرایی این خط شروع شده و تلاش می شود پس از تعطیلات سال جدید ظرفیت کار به 2 برابر افزایش یابد و خط 6 به خط 2 مترو کرج که تردد بین کرج و تهران را به دنبال دارد، متصل شود.
وی با اشاره به احداث قطعه 3 بلوار ماهان کرج گفت: بلوار ماهان - شهید ناصربخت به طول 1300 متر، برای کاهش موقت ترافیک بسیار تاثیرگذار است.
شهردار کرج افزود: اعتبارهزینه شده برای این طرح شامل تملکات، احداث و تعهدات شهرداری در قبال موسسه سرم سازی رازی، 35 میلیارد تومان است.
وی بیان داشت: از دیگر برنامه هایی مدیریت شهری رسیدگی به محلات این کلانشهراست.
شهردار کرج گفت: در چند ماه اخیر 250 میلیارد تومان برای طرح های عمران کرج هزینه کرده ایم.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.