به گزارش ایرنا، اهمیت مشارکت مردم سلامت، استفاده ازظرفیت های سمن ها ، تغییر رویکردهای سلامت ،تاکید دولت ' تدبیرو امید' به سلامت برای نشاط و امید هرچه بیشتر درجامعه از موضوعات مورد بحث بود.
قرار است با همت خیرین 50 تخت دیالیز دراین استان راه اندازی شود و توجه به مشارکت خیرین افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز دراین نشست گفت: دولت به نوبه خود تمهیدات لازم را درزمینه سلامت پیش بینی کرده و شخص رئیس جمهوری وارد شده بطوریکه استانداران به عنوان بالاتر مقام سیاسی و اجرایی مسئولیت مجمع سلامت را دراستان ها برعهده گرفته اند.
دکتر حمید درفشی افزود: برگزاری کارگاه های امنیت و سلامت غذا از دیگر تدابیر قابل توجه دراین زمینه است که با همکاری ارگان های مختلف اقدامات موثری انجام شده است.
وی اضافه کرد: درگذشته مرگ و میر ها براساس بیماری های عفونی بود اما امروز بیماری های مزمن غیرعفونی مانند دیابت، فشارخون، چربی بیشترین مرگ ومیر را دارند.
درفشی ادامه داد: همچنین شکل بیمارها به سمت بیماری های روانی می رود و جامعه را دچار مشکل می کند که اگرچه پیش بینی ها دراین زمینه صورت گرفته ولی تلاش های بیشتری لازم است.
وی خاطرنشان کرد: امروز کانون سلامت محلات با همکاری شهرداری ها درحال انجام است که امیدواریم این مهم درنظرآباد نیز به سرانجام برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مشارکت مردم در سلامت از بدیهیات است یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی تغییر رویکرد ازدیگر مراقبتی به خود مراقبتی است که اقدامات لازم نیز دراین زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: پس از طرح تحول سلامت تخت های بیمارستانی البرز توسعه یافت که با این تخت ها و افزایش تعدادآنها گام های موثرتری در خدمات دهی بهداشتی و درمانی به مردم برداشته شود.
دراین نشست یکی از خیرین بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذ اری خصوصی داخلی و خارجی برای افزایش امکانات درمانی وبهداشتی تاکید کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز نیز درادامه اظهار کرد: دردولت ' تدبیرو امید' برمبنای توجه به مسائل بهداشتی و روانی بوده است.
مهدی جوهری افزود: درقانون اساسی اصول مختلفی برای توجه به سلامت مردم شده و دراسناد بالادستی مشکلی نداریم.
وی گفت: توجه بیشتر به صنعت بیمه در حوزه سلامت از جمله نکات مهمی است که باید مد نظر قرار داد چراکه دراین حوزه ضعف داریم .
جوهری ادامه داد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی را باید امروز ببینیم چه شاکله ای نیاز دارد و باید آگاهی های عمومی را افزایش داد چراکه دولت به تنهایی نمی تواند در حوزه سلامت ورود کند .
وی اضافه کرد: از چالش های موجود موازی کاری عمل کردن است باید ساماندهی لازم را داشت و از تمام ظرفیت ها درالبرز دراین زمینه بهره برد.
همچنین دراین نشست از بیانیه پایانی مجمع سلامت البرز رونمایی شد. که در بخشی از این بیانیه آمده،ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مبتنی بر اصول انسانی، اسلامی، با تحقق رویکرد سلامت همه‌جانبه و انسان سالم در همه قوانین، سیاست‌های اجرایی و مقررات؛ ارتقای سلامت روانی جامعه، با ترویج سبک زندگی ایرانی/اسلامی، تقویت زیر‌ساخت‌ها، بهره‌مندی آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی، تأمین عدالت و ارتقای سلامت، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه، تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه آسیای جنوب غربی و جهان اسلام بخشی از دورنمای آینده جامعه در حوزه سلامت است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.