مسعود مهران نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برپایی این نمایشگاه ها را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و معلم، معرفی ایثار، پایمردی صادقانه و رشادت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها با مشارکت دانش آموزان در مدارس البرز دایر شده است،اظهار کرد: تصاویر این عکس‌ها، گویای رشادت‌ها و نقش‌آفرینی‌ مؤثر شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
وی یادآورشد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه ها آشنایی و شناخت بیشتر دانش آموزان از دوران دفاع مقدس را در پی دارد.
وی تصریح کرد: در هر مدرسه البرز یک نمایشگاه با موضوعات مختلف از جمله بصیرت‌افزایی ،عکس ، پوستر، ماکت ، دلنوشته ، طراحی ، شعر ، داستان ، گرافیک ، روزنامه دیواری ، دست سازه ها ، نقاشی و ... گشایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: یادمان های شهدا بخش دیگری از نمایشگاه شهدا در مدارس این استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نو را تشکیل می دهد.
مهران نیا ادامه داد: در تعدادی از این نمایشگاه ها نیز میز مشاورi با هدف پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، چگونگی ایجاد انقلاب اسلامی ،آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی نیز برپا شده است.
وی تاکید کرد: فضای این نمایشگاه ها با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تزئین شده است تا آینده سازان ایران اسلامی به دشمنان نشان دهند به این پرچم مقدس عرق ویژه ای دارند و به آن عشق می ورزند.
در روز بزرگداشت شهدا، دانش آموزان و معلمان البرزی در کنار مادران و پدران شهدا بار دیگر با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.
استان البرز 60 4هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.