به گزارش ایرنا، ساماندهی و مرمت گلزار شهدای امامزاده محمد کرج، سال ها بود که به دلیل مشکلاتی از جمله نبود اعتبارات بلاتکلیف مانده بود.
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در خطبه های هفته پیش نماز جمعه این شهر خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر این گلزار شهدا شده بود.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی گفت: چهارمین گلزار شهدای کشور، سال های سال است که بلا تکلیف مانده و نیاز است تا مسئولین هر چه سریعتر برای تعیین تکلیف آن اقدام شود.
محمدعلی نجفی استاندار البرز در مراسم آغاز ساماندهی گلزای شهدای کرج، گفت: پاسداشت و گرامیداشت شهدا، خانواده شهدا ، ایثارگران، جانبازان و آزادگان وظیفه ای است که همه مسئولان باید به آن اهمیت دهند.
محمد علی نجفی با اشاره به 22 اسفند روز شهدا افزود: طی 3 جلسه ای که روز گذشته در همین برگزار شده، بیان کردیم که مسایل مربوط به شهدا ، خانواده شهدا ، فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی و حفظ ارزش های فرهنگی که همه آمال و آرزوهای ما شهدای است ، وظیفه ای است که باید همه مدیران استان و همه کارگزاران نظام و دولت در آن فعال باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر حقوق مادی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید عزت و احترام آنان نیز حفظ شده و این جزوظایف ما است، مسئولان علاوه بر حفظ حرمت و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت باید فرصت خدمتگزاری به آنان را به عنوان یک فرصت قدر بدانند.
نجفی گفت: ساماندهی گلزار شهدا امامزاده محمد کرج به همت شهرداری ، حمایت شورای شهرو اندیشه ای که در بنیاد شهید سپاه و دیگر بخش ها وجود داشته این فرصت را فراهم کرده تا از امروز احداث این مجموعه را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: با قدمتی که استان البرز، شهر کرج و شهدای گرانقدری این شهر دارند احساس می شود که باید یک مقدار تلاش بیشتری شود، باید بتوانیم از حقوق مجاهدت و شهامت این عزیزان دفاع کنیم.
استاندار البرز گفت: انتظار ما از شهردار کرج این است که یک روزشمار معکوس برای راه اندازی هر چه سریعتر این گلزار شهدا قرار داده تا مدت زمان یک سال را به حداقل برسانیم و در زمان برگزاری کنگره شهدا، بتوانیم چهارمین گلزار شهدای کشور را به عنوان یک حرکت نمادین معرفی و افتتاح نماییم.
نجفی افزود: باید همه دست به دست هم بدهند تا این گلزار شهدا در کوتاهترین زمان ممکن راه اندازی شود و چه زیباتر می شود تا نسبت به مسقف شدن آن نیز اقدام تا خانواده شهدا و مردم بتوانند وقت های طولانی تر را در کنار این عزیزان بگذرانند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: سال گذشته برای اجرای این طرح 2 میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده بود که اکنون با افزایش قیمت ها به بیش از این مبلغ بو.دجه نیازمندیم.
سردار ابوالفضل اسلامی افزود: مدت اجرای این طرح از زمان آغاز آن، به مدت یک سال انجام می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز نیز در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: با تخصیص اعتبار از سوی شورای شهر و شهرداری کرج، پس از 2 دهه، عملیات اجرایی چهارمین گلزار شهدای کشور آغاز شد.
ابراهیم طاهر نژاد افزود: با تخصیص این اعتبار، عملیات اجرایی این گلزار شهدا آغاز و در کوتاهترین زمان ممکن مناسب سازی و به بهره برداری می رسد.
شهردار کلانشهر کرج نیز گفت: طرح بهسازی و ساماندهی مزار گلزار شهدا در شورای شهر تصویب و اعتبار ویژه ای به آن تخصیثص یافته و در منرحله اجرایی با هماکاری نهادهای مختلف آماده و از امروز کار اجرایی آن آغاز می شود.
علی اصغر نصیری افزود: با وسواس خاصی که شهرداری برای اجرای طرح دارد و نظر خانواده شهدا رعایت می شود، امانیاز است تا بنیاد شهید و امور ایثاگران بر روی این عملیات یک نظارت عالی داشته باشد تا در یک زمان محدودی طرح اجرا و در سال آینده به پایان برسد.
وی اضافه کرد: برای اجرای طرح ساماندهی و مرمت گلزار شهدای امامزاده محمد کرج بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
نصیری گفت: همچنین برای معابر اطراف گلزار شهدا طرح های خاصی به صو رت مطالعات منطقه ای در حال دنبال کردن هستیم.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.