به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه در نخستین اجلاسیه شانزدهمین یادواره 102 شهید و 8 شهید گمنام و آیین افتتاح شبستان مسجد جامع شهر مشکین دشت، افزود: مساجد باید بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرند چراکه در آنها از بهترین لوازم و امکانات استفاده شده است.
وی با بیان اینکه مسجد برای هدایت و عبادت ساخته شده است، افزود: مسجد جایگاه عظیمی در نظام الهی دارد و برای زنده کردن نام و یاد خدا ساخته می شود.
وی با بیان اینکه اگر مسجدی با هدفی بجز یادآوری نام خدا و عبادت ساخته شود، مسجد ضرار است و باید آن را خراب کرد، تاکید کرد: در تاریخ اسلام مساجد زیادی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان ساخته شد دشمنان اسلام آن مساجد را با هدف نابود کردن و ازبین بردن نام و یاد خدا و وحدت مسلمانان می ساختند در صورتی که یک مسجد واقعی باید مکان وحدت و همدلی مسلمانان باشد.
امام جمعه کرج با تاکید بر تلاش به منظور حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در مساجد، اظهار داشت: اگر در مساجد فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و غیره انجام شود، قطعا شاهد علاقه بیشتر قشر جوان به مساجد خواهیم بود.
همدانی، مسجدی را آباد اعلام کرد که دائما فعال و در اختیار مردم باشد و در زمینه رشد فرهنگ و اجتماع مردم گام بردارد و گفت: یکی از مصادیق غفلت نیامدن به مسجد است و این مهم نشان از لزوم فعالیت های فرهنگی برای افزایش توجه مردم به مساجد در جامعه تاکید دارد.
حسینی همدانی با بیان اینکه هرگز خدای متعال راضی به استفاده دو ساعت در شبانه روز از مساجدی که برای آنها میلیاردها هزینه شده، نیست، گفت: باید مساجد را به قطب فرهنگی محله ها و مناطق شهری تبدیل کنیم برای استفاده تمام وقت از آنها برنامه ریزی کنیم.
امام جمعه کرج با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، با بیان اینکه شناختن معرفت حضرت فاطمه (س) برای انسان های عادی قابل فهم نیست مگر اینکه معصوم، رسول خدا و امیرالمومنین از این شخصیت بگویند تا بفهمیم که وی چه جایگاه بلند مرتبه ای دارد، اظهار داشت: رسول خدا (ص) فرمودند که حضرت فاطمه (س) رابطه میان عالم ملکوت و دنیای مادی را می بینند که این نشان از کمالات ایشان است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با بیان اینکه تمام اجزای بهشت دارای کمال است، عنوان کرد: اگر بهشت بخواهد با تمام کمال خود در دنیا تجلی کند در صدیقه طاهره پدیدار می شود و این امر به لزوم زهرا شناسی در جامعه تاکید دارد. اگر بتوانیم از برکات وجودی صدیقه طاهره بهره مند شویم، قطعا در زنگی خود پیشرفت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسجد جامع مشکین دشت تاکنون بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: مردم مشکین دشت بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساخت این مسجد کمک کرده اند که این نشان از توجه مردم به مسجد است که باید مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.
در این مراسم اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی،فرماندار ،امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان فردیس حضور داشتند.
شهر مشکین دشت 70 هزار نفر جمعیت دارد.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.