به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در البرز کتاب شهدای دانش آموز در قالب کتاب های مصور و انیمیشن با زبانی ساده و جذاب طراحی شده است تا دانش آموزان گروه سنی ب و ج که شامل اول تا ششم دوره ابتدایی می شود آن را مطالعه کنند و از سبک زندگی شهدای والامقام دانش آموز این استان شناخت بیشتری پیدا کنند.
رییس کنگره شهدای استان البرز در این آیین که روز یکشنبه در دبستان پسرانه شاهد شهیدان علافی ها در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد،گفت: این طرح فرهنگی - آموشی به منظور آشنایی نسل چهارم انقلاب با فرهنگ دفاع مقدس و زندگینامه شهدا انجام شد.
سرهنگ علی محمد دانشیار افزود: البرز 330 شهید دانش آموز دارد که در مرحله اول این طرح ، نام 15 شهید به صورت تصادفی انتخاب شد تا دانش آموزان با آگاهی بیشتر در مسیر راه شهدا قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه شهدا نقش هدایت گری در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: با حرکت در مسیر شهدا هیچگاه راه را گم نمی کنیم.
این مسئول ادامه داد: شناساندن شهدای دانش آموز به جامعه هدف که شامل دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی می شود یکی از برنامه های مهم کنگره شهدای استان البرز است.
دانشیار تاکید کرد: شهدای دانش آموز برای نسل امروز نقش یک معلم را دارند زیرا در کلاس درس شهدا می توان درس های زیادی از جمله تربیتی، دینی ، ولایتمداری و عرق به میهن را آموخت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: امنیت، آرامش، رشد و توسعه، اقتدار و جایگاه ایران در خاورمیانه و جهان مدیون خون پاک شهیدان است.
مسعود مهران نیا با اشاره به اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش در کشور از جمله در ایران البرز توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، خاطر نشان کرد: با پشتیباتی قدرتمندانه سپاه و مشارکت آموزش و پرورش هر ساله دانش آموزان زیادی به سفر راهیان نور اعزام می شوند تا دانش آموزان از نزدیک با ایثار و جانفشانی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.
وی استقبال دانش آموزان از سفر راهیان نور را بی نظیر دانست و یادآور شد: یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو بهره گیری از شعر و داستان است که خوشبختانه این مهم در استان البرز با انتشار کتاب شهدای دانش آموز آغاز شد.
وی تصریح کرد: در این کتاب ها با زبان ساده و شیوا تلاش شده است تا آگاهی بخشی لازم به دانش آموزان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد.
مهران نیا ادبیات و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی ایران غنی دانست و ادامه داد: جامعه ما امروز نیاز به گسترش و تقویت این فرهنگ دارد.
مسوول نشر کنگره شهدای البرز نیز بیان کرد: در این استان 330 شهید دانش آموز داریم که برای همه این شهدای والامقام کتاب نوشته می شود.
قاسم مولایی اصل با اشاره به اینکه نوشتن، طراحی و چاپ این 15 جلد کتاب یکسال بطول انجامیده است، خاطر نشان کرد:نویسنده این کتاب ها سید سیده عظیم نیا فرزند شهید سرلشکر عظیم نیا می باشد.
وی بیان داشت: طراحی و گرافیک این کتاب ها را نیز بانوان نویسنده کرمانی، شاکری و مروج زاده بر عهده داشته اند.
در این آیین دانش آموزان و معلمان هم صدا با خانواده معظم شهدا بار دیگر با آرمان های امام راحل ، شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.
در این آیین از خانواده معظم شهدا با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس 93 معلم و 330 دانش آموز تقدیم انقلاب کرده است
البرز 460 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.