به گزارش ایرنا، بهنام بهداروند روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزاری شد، افزود: 7 طرح برای اجرای اشتغال فراگیر در این شهرستان به ثبت رسیده که در مرحله استانی مورد بررسی قرار دارد.
وی ادامه داد: این طرح ها در بخش کشاورزی ، ورزش و جوانان و صنعت معدن تجارت پیش بینی شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح های نوآورانه و دیوار سبز اشاره کرد و گفت: برای هر کدام از این طرح مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی یکی از طرح های پر توان دولت است ، افزود: برای اشتغال اقدامات خیلی خوبی دولت انجام داده است و تسهیلات بسیار ارزان قیمت و مناسب اختصاص می دهد .
وی در ادامه گفت: از طرح های توجهی برای اشتغالزایی استقبال می کنیم و متقاضیان می توانند طرح های خود را با مراجعه به دستگاه ها به ثبت برسانند.
بهداروند ، به انجام طرح روستا تعاون در دهیاری فرخ آبادزیبادشت که 4 مورد در حال تشکیل است، اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه سایر دستگاه ها باید به کمک اداره تعاون بیایند.
وی گفت: سهم ایجاد اشتغال صنعت، معدن تجارت فردیس یک هزار و 700 شغل بود که یک هزار و 950 شغل رسید.
بهداروند افزود: سهم جهادکشاورزی از اشتغال84 نفر ، کمیته امداد 510 نفر، بهزیستی 130 نفر، بنیاد شهید 21 نفر، ارشاد 150 نفر، ورزش 102 و صندوق کارآفرینی امید 424 نفر در سامانه کار به ثبت رسیده است.
وی در ادامه افزود: در بخش مشاغل خانگی اداره صنعت،معدن تجارت 106 نفر،جهادکشاوزی 56 نفر، بنیاد شهید54 نفر و ارشاد اسلامی 13 نفر اشتغالزایی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اداره صنعت ،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شهرستان فردیس بیشترین سهم را در تحقق اشتغال به خود اختصاص داده است،گفت: 52 درصد سهم اداره صنعت ،معدن و تجارت در اشتغال بوده است.
بهداروند افزود:6 هزار و 727 نفر از جویندگان کاراز طریق دفاتر کاریابی فردیس ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 61 نفر مشغول بکار شدند.
شهرستان 600 هزار نفری فردیس یکی از مناطق محروم استان البرز به شمار بالای بیکاران محسوب می شود.
7413
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.