استاندار البرز در مراسم آغاز عملیات عمرانی نخستین پروژه شهر سلول کشور در البرز بر قابلیت تبدیل علم به ثروت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در مراسم آغاز عملیات احداث نخستین شهر سلولی کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم در این کار بزرگ شرکت کردم و در جمع دانشگاهیانی هستم که در آستانه یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خود، می توانند با استفاده از فرصت های دانش محور، سالی مملو از نشاط علم و فناوری، ایجاد کنند.

وی ادامه داد: با مرور حرکت‌های دانشگاه‌های دنیا، آمار تجاری‌سازی در سال‌های اخیر خصوصا در بخش‌های مربوط به استفاده از فرصت‌های تجاری و ملی و بین المللی به وضوح مشخص است لذا دانشگاه‌های کشور ما نیز باید  با رویکرد تبدیل علم به ثروت مانع از خروج درآمدهای ارزی از کشور شوند.

نجفی با تاکید فراهم کردن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: شرایط مساعدی در بحث سلول‌های بنیادی فراهم می‌شود و این فرصت خوب در حالی در استان البرز عملیاتی شده که به‌عنوان پروژه ملی و کشوری، شناخته و معرفی می‌شود. 

وی افزود: امروز هنر تولید ثروت از دل علم و دانش به دست دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در مراکز علمی مهیا و شرایط مساعدی فراهم خواهد شد.

استاندار با اشاره به 3 سفر البرز معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری طی 5 ماه اخیر، خاطرنشان کرد: تلفیق علم و صنعت در ایجاد مشاغل پایدار یکی از ضروریات و تاکیدات دولت است که لازمه آن همکاری و همیاری مضاعف مسئولان و جامعه دانشگاهی است. 

نجفی با اشاره به برنامه‌های وسیع در بخش سلول‌های بنیادی تصریح کرد: باید بخش‌های علمی تلاش کنند با اندیشه دانش‌بنیان و فرصت نوین دنیا در سلول‌های بنیادی همراه باشند چراکه اگر غیر این باشد با مشکل روبرو خواهند شد لذا در این راستا لازم است امکان جذب و بازگشت نخبگان علمی کشور در شهر سلولی فراهم شود.مدیران و مسولان باید زیرساخت‌های اولیه حضور شرکت‌های فناور را فراهم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.