به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه بهره برداری از بالگردهای شرکت خدمات هوایی پیام استان البرز توسط اورژانس کشور، افزود: اکنون 34 فروند بالگرد در اختیار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور قرار دارد که مواقع حساس و بحرانی به خوبی نقش آفرینی کرده اند.
وی ادامه داد: از این تعداد بیمار ومصدوم جابه جا شده ، حدود 60 درصد به صورت مستقیم به اتاق های عمل انتقال داده شده اند که چنین افرادی در صورت عدم استفاده از خدمات هوایی جان آنان به خطر می افتاد.
کولیوند گفت: در شهرستان خرم آباد، 55 درصد مرگ و میر مادران باردار با استفاده از همین بالگردها کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در زلزله 7.2 ریشتری استان کرمانشاه، 7 هزار و 350 مصدوم در کمتر از 20 ساعت با بالگردهای اورژانس به بیمارستان ها انتقال یافتند،افزود: در تلاش هستیم تا امکانات امداد هوایی با استفاده از ظرفیت های موجود کشور گسترش یابد.
دراین نشست طبق تفاهم نامه بین شرکت خدمات هوایی پیام البرز و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی ، 2 فروند بالگرد برای مدت 5 سال در اختیار خدمات امداد هوایی قرار گرفت .
از این 2 فروند بالگرد ، یک فروند در استان البرز و یک فروند در دیگر مناطق کشور به بیماران و مصدومان حوادث مختلف خدمات دهی خواهد کرد.
مجموعه فرودگاه و منطقه اقتصادی پیام البرز دارای امکانات هوایی متعدد بوده که قرار است از ظرفیت های این مجموعه علاوه بر انتقال هوایی بار، برای جا به جایی مسافرهم استفاده شود.
مرکز فوریت های استان البرز اکنون دارای یک فروند بالگرد امدادی است که با توجه به 18 درصد ترافیک جاده ای کشور و پرتردد بودن راه های و حوادث بالای آنها ، نیاز به خدمات امدادی بیشتری دارد.
ماهانه بیش از یکصد نفر در جاده های استان البرز براثر تصادفات مصدوم و شماری جان خود را از دست می دهند.
جاده گردشگری کرج - چالوس یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه کشور است که در زمان وقوع حوادث رانندگی توام با ترافیک تنها با امداد هوایی می توان مصدومان به بیمارستان ها انتقال داد.

7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.