به گزارش خبر آنلاین به نقل از استانداری البرز؛ عصر چهارشنبه « دکترمحمدعلی نجفی» در جریان دیدار « خلیل آقایی » رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در محل استانداری گفت: اقدامات موثری در توسعه کمربندسبز استان صورت گرفته است و البرز در اجرای طرح های بیابان زدایی نیازمند نگاه ویژه و ملی است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های روز درختکاری در استان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه قبل از پانزدهم اسفندماه به پیشواز روز درختکاری در استان رفتیم؛ روز گذشته نیز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور مراسم ویژه در باغ سیب کرج برگزار شد؛ تا کنون نیز ۱۷۰ هزار اصله سیب در این باغ که یکی از ریه های تنفسی استان بشمار می رود؛ کاشته شده است.
« خلیل آقایی» رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در بخشی از این دیدار با اشاره به توصیه های اکید مقام معظم رهبری در بحث حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و عنایات ویژه معظم له در این زمینه گفت: رقمی بالغ بر ۶ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و بیابان زدایی پیش بینی شده است و باید اذعان داشت که سال خوبی را پیش رو داریم.
***تسری اعتبارات طرح های آبخیزداری به استانها رویکرد سازمان جنگل ها است
وی با بیان اینکه مشکل کم آبی در کشور با اجرای طرح های آبخیزداری برطرف می شود؛ افزود: در این زمینه باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و از سویی نیز گستره توسعه اعتبارات بصورت استانی و شهرستانی؛ ظرف یک سال با اجرای طرح های آبخیزداری جلوه بارز خود را نشان دهد.
***کاشت نهال در ۵۰ هکتار از اراضی البرز جنوبی و کمربند سبز تهران
آقایی در ادامه با اشاره به یکی از برنامه های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاشت نهال در ۵۰ هکتار از اراضی جنوبی البرز و کمربند سبز تهران از جمله طرح هایی است که در جهت توسعه سرانه های فضای سبز و کاهش آثار ریزگردها در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل طرح های ملموس و قابل بهره برداری و مشهود برای مردم؛ سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است؛ گفت: بدنبال تبلیغات نیستیم و معتقدیم که خدمت مسئولان در نگاه مردم جلوه گر خواهد بود.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه دیگر برنامه های اولویت دار این سازمان را اجرای طرح کاداست اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح وضعیت بسیاری از مستثنیات و اختلافات موجود در اراضی ملی تعیین تکلیف خواهد شد.
***اولویت سال ۹۷ ، اجرای طرح کاداسک در جنگل های کشور
وی افزود: با این رویکرد؛ اولویت ما در سال ۹۷ اجرای طرح کاداسک در جنگل ها است و تلاش می کنیم تا آخر سال ۹۸ در کلیه اراضی ملی این طرح نهایی شود.
***مالچ پاشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی بحران خیز کشور
آقایی در ادامه همچنین با اشاره به برنامه های بیابان زدایی سازمان مراتع کشور بیان کرد: از گذشته تاکنون، تنها ۵ هزار هکتار از اراضی کشور در کانون ریزگردها مشمول طرح بیابان زدایی شده بود اما امروز ۳۰ هزار هکتار از عرصه ها و کانون های بحران خیز مالچ پاشی شده است.
***همه قوا برای بهبود حفاظت از منابع طبیعی باید کمک کنند
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با بیان اینکه عرصه منابع ملی عرصه گسترده ای است؛ تصریح کرد: همه قوا باید برای حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند.
وی فرهنگسازی در حفاظت از منابع طبیعی را امری مهم خواند و افزود: ترویج و توسعه کاشت نهال بجای سبزه عید باید در برنامه ها قرار گیرد؛ ضمن اینکه اجرای طرح بزرگی با مشارکت مردم برای کاشت نهال نیز اولویت دیگری است که در برنامه های این سازمان قرار دارد.
آقایی گفت: توقف بهره برداری از جنگل ها نیز بعنوان یکی از مهمترین سیاست های این سازمان در دستور کار قرار دارد و از اول اسفندماه هرگونه بهره برداری متوقف شده و فقط جنگل های جلگه ای مجوز برداشت دارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 878851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.