استاندار البرز با حضور در مراسم روز درختکاری و احیای باغ سیب مهرشهر کرج، کاشت گیاهان را در پیشگیری از بروز ریزگردها، مهم شمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار البرز ضمن حضور در مراسم درختکاری و احیای باغ سیب مهرشهر کرج با اشاره به حمایت رئیس بنیاد مستضعفان کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان البرز داشتیم، پروژه بزرگراه تهران-شمال بنا به دلایلی، طولانی شد. ولی با تلاش بنیاد پروژه با جدیت دنبال شد.از همه مهم‌تر اینکه در این پروژه از بخش‌های فنی و مهندسی ایرانی استفاده می شود.

وی افزود: فاز اول این پروژه در اواخر تابستان افتتاح خواهد شد و با راه اندازی این مسیر، علاوه بر صرفه جویی صدها میلیارد تومان سوخت، ترافیک ورودی و خروجی شهر کرج کم می شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش هزینه اقتصادی، دیگر وقت مردم در ترافیک سنگین، تلف نخواهد شد.

استاندار البرز ضمن قدردانی از زحمات شهردار و اعضای شورای شهر کرج، تصریح کرد: پروژه راه اندازی مترو کرج بعد از سالها وقفه، شروع به کار کرد و مقرر شد در راستای اشتغالزایی استان، تعداد شاغلان از 500 به 1000 نفر، افزایش پیدا کند.

نجفی هشدار داد: 35 هکتار از 40 هکتار کویر، البرز را با تهدید ریزگردها، روبرو کرده است که اگر با مدیریت صحیح، پیگیری نشود، استان را دچار مشکل خواهد کرد لذا توسعه کشت گیاهان کم آب بر، برای مقابله با بیابانزایی در البرز ضرورت دارد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.