دکتر مجید ابراهیمی حصاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصول در 3 ماه گذشته به کشورهای آلمان، استرالیا، آمریکا، اسپانیا، امارات متحده عربی، سوئیس، چین و لبنان صادر شد.
وی با بیان اینکه در البرز واحد پرورش خاویار وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به وجود خاویار مرغوب در کشور ایران و به منظور حمایت از تولید کنندگان وصادرکنندگان داخلی این میزان خاویار در یکی از واحدهای تحت پوشش این استان عمل آوری شده بود که پس از انجام آزمایشات لازم وتایید سلامت محموله از طریق هوایی به کشورهای فوق الذکر صادر شد.
وی بیشترین حجم محموله ارسالی را 20 وکمترین حجم محموله صادراتی را یک کیلو گرم اعلام کرد و گفت: عملیات عمل آوری و بسته بندی محصول یکی از شاخصه های بازارپسندی است که این شرکت با کار خوبی که داشته توانسته نظر بازار این کشورها را به خود جلب کند.
ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه صنعت آبزی پروری استان و شرکت های وابسته، صادارت انواع فرآورده های آبزیان در سطح وسیعتر انجام پذیرد.
بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر 85 مزرعه در زمینه پرورش خاویار فعالیت می کنند به گونه ای که هم اکنون بیش از 3 تن خاویار و 2 هزار و 100 تن گوشت خاویاری در کشور تولید می شود.
بر همین اساس در برنامه ششم توسعه تولید بیش از 10 تن خاویار پرورشی هدف گذاری شده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.