مدیرکل امور گمرکی و ترانزیت کالای شرکت خدمات هوایی پیام از سرعت ترخیص کالاهای حوزه ICT در گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا واعظی پور با اعلام این مطلب افزود: سال گذشته  تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید که بر اساس آن تفاهم نامه به منطقه ویژه اقتصادی پیام ماموریت ایجاد شهرک ICT، صادرات و واردات کالا در حوزه ICT نظیر موبایل و تجهیزات کامپیوتری داده شد. 

وی افزود: با محمد مهرابی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال، جلسه ای برگزار و مجموعه اقدامات، توانمندی ها و مجموعه پیام معرفی گردید. در این نشست، ضمن معرفی پیام، درخواست شد با توجه به ایجاد دو شهرک بین المللی و داخلی ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام، صادرات و واردات کالاهای ICT صرفا از همین گمرک، انجام شود.

مدیر کل امور گمرکی و ترانزیت کالای شرکت خدمات هوایی پیام، خاطر نشان کرد: همچنین مطرح شد که فرودگاه پیام به عنوان زیر مجموعه وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات، لازم است نماینده کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جای هفته ای یک روز،  سه روز در هفته در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر باشد تا روند انجام کارها، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

برگزاری تور پیام گردی در اردیبهشت سال آینده

واعظی پور  افزود: به منظور آشنایی صادر کنندگان و وارد کنندگان کالاهای ICT با مجموعه توانمندی ها، شهرک های بین المللی و داخلی ICT در پیام و سایر مواردی که منطقه ویژه اقتصادی پیام برای فعالیت فعالان حوزه ICT فراهم آورده در اردیبهشت ماه سال آینده توری به این منظور در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار می شود.

مدیر کل امور گمرکی و ترانزیت کالای شرکت خدمات هوایی پیام، یادآور شد: از آنجایی که منطقه اقتصادی پیام و ماموریتی که در این حوزه، بر عهده این منطقه گذاشته شده به طور کامل برای فعالان عرصه صادرات و واردات حوزه ICT ناشناخته است از این رو قرار است با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این تور برگزار گردد. 

لازم به ذکر است، 30 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به ایجاد شهرک ICT اختصاص داده شده و شرکت‌های مادیران، های وب، شاتل مستقر شده‌اند و همچنین گمرک تخصصی در این حوزه ایجاد و شرکت‌های بازرسی مورد تایید سازمان تنظیم مقررات سازمان ملی استاندارد در منطقه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.