به گزارش ایرنا،محمد علی نجفی روز چهارشنبه در همایش توسعه پایدار روستایی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: آمار اشتغالزایی البرز ازمرز 47 هزار و 330 نفر گذشته درحالی که تعهد سال جاری استان 33 هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: این آمار به جز کارکنان 500 نفری پروژه مترو کرج است که لحاظ نشده، پروژه ای که چند ماه تعطیل بود و اکنون فعالیت خود را آغاز کرده است.
استاندار البرز گفت: امروز شاهد آن هستیم که در البرز پروژه راه تهران -شمال که با کندی در حال انجام بود با اشتغالزایی بالا پیش می رود.
وی اضافه کرد: با همراهی و وحدت هرچه بیشتری که در البرز شاهد هستیم این استان باید جز 5 استان شاغل کشور قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: البرزامروز رتبه 3 کشوری برای جذب سرمایه گذاری خارجی و رتبه 7 در واحدهای فعال کشوری دارد که درصدد هستیم هرچه بیشتر زمینه توسعه پایدار را در آن بویژه در روستاها که دارای ظرفیت های تولیدی و گردشگری بالایی هستند ایجاد کنیم.
نجفی گفت: البرز از آمادگی لازم برای انتخاب استان پایلوت برای رفع تبعیض برخوردار است و در طرح های صنایع دستی ظرفیت های قابل توجهی را شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: 39 موسسه پژوهشی در البرز است که باید تلاش بیشتری داشت با بهره گیری از ظرفیت های دانش بنیان درسال 97 بیکاری در روستاهای این استان نباشد.
وی با اعلام مهاجر پذیری البرز خاطرنشان کرد: تا آخر سال کمبودهایی استان برطرف می‌شود و دراین زمینه تخصیص آب جدی گرفته شود و احداث تصفیه خانه ها در اولویت کاری مسئولان ذیربط قرار گیرد.
استاندار البرز در زمینه بحث حاشیه نشینی درالبرز نیز گفت: حاشیه نشینی البرز آسیب پذیر است که جلسات مختلف برگزار شده و دستاورد خوبی داشته است .
وی یاد آورشد: موضوع غربالگری معتادان و ماده 16 مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم درحال انجام است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.