به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در همایش توسعه پایدار روستایی استان البرز افزود: امروز باید از طرح های دانش بنیان نیز در حوزه روستایی بهره برد و با ارائه وام های کم بهره ظرفیت های گردشگری و خدماتی را برای اشتغالزایی هرچه بیشتر فعال تر ساخت.
وی ادامه داد: روستاها می توانند افزایش تولید ملی را به همراه آوردند بنابراین باید به بخش های روستایی و عشایری توجه بیشتری داشت.
رضوی گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به حوزه روستایی توجه بیشتری را دراین بخش مهم تولیدی می طلبد که دراین زمینه اقدامات موثری انجام شده است.
وی اضافه کرد: اکنون دولت ' تدبیرو امید' 70 درصد اعتبارهای لازم را در اختیار استانها برای بهبود چرخه تولید روستایی قرار داده است.
رضوی تاکید کرد: مابقی این اعتبارات در صورت فعالیت سریع تر، صحیح ترو پایدارتر در حوزه اشتغال روستایی با توجه به تاکیدات دولت دراختیار استانها قرارمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سهم البرز از این اعتبارات 220میلیارد تومان بوده که البرز و تهران بیشترین سهم و سیستان و بلوچستان کمترین سهم را داشته بنابراین لازم است تدابیر جدی دراین زمینه صورت گیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: بانک ها و صندوق های توسعه اقتصادی بسیاری برای تحقق اهداف دولت در بخش اشتغال روستایی پیش بینی شده که لازم است مدیران استانی دراین زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
وی درادامه به بحث مهم بیکاری پرداخت و افزود: یکی از چالش هایی که داریم چالش بیکاری و اختلاف درامد طبقات جامعه است که باید تصمیم گیری لازم را دراین زمینه داشت.
رضوی گفت: بنابراین توجه به چالش های بیکاری ، تبعیض های جنسیتی در انتساب ها و خدماتی به مردم ضروری است که دراین زمینه شاهد آن هستیم برخی از امکانات از جمله سند های مالکیت روستاتیی در مقایسه با شهرها با مشکل مواجه است.
وی اضافه کرد: روستاها کانون تولید و ارزش افرینی است باید برنامه ریزی جدی برای آن داشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه جهاد کشاورزی باید توجه بیشتری داشته باشند .
رضوی ادامه داد: یکی از مباحث دراین زمینه آن است چرا در وزارت راه و شهرسازی معاونت راه روستایی حذف شده است اگر قصد رسیدگی به روستاها است باید توجه بیشتری به این بخش شود.
وی گفت: روستاها و عشایر تولید گر هستند و توجه به این بخش ازسوی معاون رئیس جمهوری براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با طرح فوریت به مجلس داده شده که درسال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید بسترهای رقابتی را برای توجه و رسیدگی هرچه بیشتر به روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم و دولت اقدامات لازم را با توزیع اعتبارات مناسب داشته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: البرز به دلیل اینکه همجور تهران است با فعالیت مثمر ثمر باید الگو برای کشور شود و پروژه هایی که ارزش افزوده بیشتری دارد برای مردم به اجرا درآید.
رضوی گفت: بازار مصرف و تولید باید تقویت شود و هیچ محصولی با تدابیر و استفاده از طرح های دانش بنیان نباید بدون بازار فروش باشد.
وی افزود: مشارکت شرط تداوم است یکی از دلایل اصلی تداوئم انقلاب هم مشارکت مردم بوده بنابراین استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های روستایی ضروری است.
رضوی ادامه داد: البرز به دلیل طبیعت خوبی که دارد می تواند یک توقفگاه برای تراکم جاده های شمال کشور درایام تعطیلی باشد که دراین استان توجه به ظرفیت های طالقان، کرج و ساوجبلاغ نیز از موضوعات مهم است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.