در تشریح این خبر، سید ابوالفضل رضوی در جلسه توسعه اشتغال روستایی استان البرز که صبح چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بابیان اینکه استانداران حرف آخر را در تمام جلسات استانی می‌زنند، اظهار کرد: با چند چالش مهم روبه‌رو هستیم که چالش بیکاری و اختلاف درآمد طبقات جامعه مهم‌ترین این چالش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری، تبعیض در پرداخت‌ها و حقوق و بی‌نظمی در نوع درآمدها بستر بروز این مشکلات را فراهم کرده است، افزود: عدم تصمیم‌گیری به‌موقع بستر بروز بسیاری از مشکلات است.

رضوی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل یادشده، گفت: اگر به این موارد توجه نشود با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد، چالش‌هایی چون اشتغال، تبعیض‌های جنسیتی در انتصابات و به‌کارگیری نیروها همچنین تبعیض‌های خدماتی سبب طغیان نارضایتی در جامعه خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اعلام اینکه مسئله حاشیه‌نشینی خطرناک نیست بلکه حاشیه‌ای‌ها خطرناک هستند، گفت: حاشیه‌نشین‌ها باادب و احترام، آستانه صبر خود را افزایش می‌دهند در غیر این صورت مسائل فراوانی گریبان کشور می‌شود.

املاک روستایی در البرز فاقد سند است

وی با اشاره به اینکه اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند؛ از خدا و مردم به خاطر عقب افتادن اجرای عدالت عذرخواهی می‌کنم.

رضوی با تأکید بر این تبعیض‌های فراوانی به روستاییان شد، تصریح کرد: در کدام شهر خانواده‌ای را سراغ داریم که خانه را قانونی ساخته اما دارای سند نیست، چرا امروز باید در استان البرز این مهم مطرح شود که روستاییان البرز فاقد سند هستند، این مهم بی‌عدالتی در سطح روستاها است که باید پاسخگو باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور تأکید کرد: چرا باید روستاها به خانوارهای ۲۰ یا بیشتر و کمتر تبدیل شوند روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی است باید به این قشر خدمات لازم ارائه شود، بیان مسائلی چون روستاها سکونتگاهی است که از ۲۰ خانوار به بالا باشد؛ نگاه تبعیض‌آمیزی است که سبب کاهش تولید ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه برنامه‌ای هدف‌دار، منظم، اختیاری، آگاهانه، جمعی، برگشت‌ناپذیر، توقف‌ناپذیر و جامع به‌منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه است، گفت: توسعه روستایی و شهری جدا از هم نیست.

اگر جهاد سازندگی نبود، راه‌های روستایی کشور حتی ۲۰ درصد آسفالت نمی‌شدرضوی ضمن انتقاد به حذف معاونت راه روستایی از وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر بنا است به روستاها رسیدگی شود چرا این معاونت کنار گذاشته‌شده است، تاکنون تمام نامه‌های ارسال‌شده در این خصوص بایگانی‌شده است، بدون شک اگر جهاد سازندگی نبود، راه‌های روستایی استان‌های کشور حتی ۲۰ درصد آسفالت نمی‌شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه برای اجرای عدالت باید به روستاها به‌عنوان تولید گاه و تولیدگران توجه کنیم، افزود: با جرات تمام اعلام می‌کنم هیچ دستگاهی همانند ما به‌راحتی اعتبار نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق با کارمزد صفر درصد برای این حوزه در نظر گرفته شد، گفت: پیشنهاد داشتیم مجلس بانک‌ها را مشخص نکند تا رقابت بین‌بانکی ایجاد شود اما سه بانک و دو صندوق مطرح شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بابیان اینکه به سبب پیگیری‌های صورت گرفته اگر روستایی سند نداشته باشد اما ملک وی مورد تائید شورای اسلامی روستا، بخشدار و دهیاری‌ها قرار گیرد جز وثیقه بانک قرار می‌گیرد، ادامه داد: دریکی از بانک‌های عامل تنها گواهی و تائید شورا، بخشدار و فرماندار برای بانک وثیقه خواهد بود.

نگاه مقام معظم رهبری به توجه به افراد فرودست جامعه معطوف شده استوی با تأکید بر اینکه البرز به سبب هم‌جواری به استان تهران می‌تواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و منطقه خود را در کشور الگو کند، افزود: باید پروژه‌هایی که از ارزش‌افزوده بیشتر، درآمدزایی بیشتر، زنجیره مصرف و ‌تولید تعریف‌شده برخوردار هستند موردتوجه قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم توجه به داروهای گیاهی در البرز، اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری در استان البرز قابلیت ارتقا دارد بدین منظور وام‌های توسعه صنعت گردشگری در خصوص رفع موانع زیرساخت‌های اساسی این مهم پرداخت می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه مردم در ایجاد حکومت مشارکت جدی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با تعاونی‌هایی که خانوادگی هستند موافق نیستم و این مجموعه‌ها در اولویت نخواهند بود چراکه باید ۲۰ عضو خارج از ارتباط نسبی در این تعاونی‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: نگاه مقام معظم رهبری به توجه به افراد فرودست جامعه معطوف شده است؛ روستانشینان و عشایر جز این افراد هستند از طرفی می‌توانیم در استان البرز به سبب طبیعت خوب، در خصوص ایجاد توقفگاه گردشگری برای تراکم جاده‌های شمال در ایام تعطیلات توجه داشته باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 872122
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.