فردین حکیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید میدانی از این 2 تالاب که به همراه معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد، افزود: تالاب صالحیه نظرآباد و تالاب های همجوار در آبیک قزوین در سال جاری به دلیل بروز خشکسالی و امکان نداشتن آبگیری از طریق رودخانه های تامین کننده حقابه از جمله رودخانه کردان، خشک شده اند.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، این مناطق دشتی بعنوان مناطق مهم و مستعد برای تولید و انتشار ریزگرد تلقی خواهند شد، به همین منظور تعیین حقابه زیست محیطی و ضرورت احیاء تالاب و تثبیت ریزگردها از طریق سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شد.
وی گفت: بر این اساس از سوی معاون محیط طبیعی اعتباری به منظور انجام مطالعات فنی و احیاء تالاب های مذکور در 2 استان البرز و قزوین تخصیص داده شد و امیدوارم فاز مطالعاتی و اجرایی آن با تشکیل کمیته های مشترک توسط ادارات کل قزوین و البرز انجام خواهد شد.
حکیمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تعیین نیاز زیستی، شناسایی تهدیدات و اقدام در جهت احیاء تالاب های مذکور، معاونت محیط طبیعی سازمان به اتفاق مدیرکل و کارشناسان دو استان البرز و قزوین بصورت میدانی از تالاب صالحیه و اله آباد و همچنین کانال زهکش بازدید بعمل آوردند و برنامه های اجرایی در قالب کوتاه مدت و بلندمدت از سوی معاونت طبیعی مورد تاکید قرار گرفت.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.