به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ فیروز خدایی گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد از خانوارهای روستایی در سطح استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال آینده این میزان به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد که در همین راستا پروژه گازرسانی به ۳۲۰ روستای استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۹۵ روستای استان در دهه فجر امسال بیان کرد:‌ با افتتاح این پروژه‌ها سه هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی در استان از نعمت گاز برخوردار شدند و در این حوزه اقدامات گسترده و مناسبی انجام شده به طوری که در حال حاضر اردبیل به یک کارگاه گازرسانی تبدیل شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ شهر و یک هزار و ۵۶ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، افزود: از سال ۹۲ تا کنون ۶۵۶ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌ند به طوری که در زمینه گازرسانی به روستاها در این مدت رشد ۱۶۴ درصدی را شاهد بودیم.

خدایی با اشاره به برخورداری ۴۴ هزار و ۶۰۰ مشترک از نعمت گاز تصریح کرد: در زمینه تعداد مشترکان نیز از سال ۹۲ تاکنون شاهد رشد ۳۷ درصدی بودیم و علاوه بر بخش خانگی در زمینه گازرسانی به مناطق صنعتی نیز شاهد رشد چشمگیری بودیم به طوری که با اجرای پروژه‌های مختلف د حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان گازدار شدند.

وی از گازرسانی به ۶۵ جایگاه سوخت در سطح استان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و ۲۲۲ هزار انشعاب تاکنون در سطح استان اجرا شده که در دهه فجر امسال نیز با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان عملیات شبکه‌گذاری به میزان ۴۳۶ کیلومتر در سطح استان اجرا شده و به بهره‌برداری رسید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 866101
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.