معاون اداری و مالی امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: دولت تدبیر و امید با سیاست پیشگیری به دنبال روند توزیع اعتبارات استانی در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا، سید نجیب حسینی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز که با استاندار البرز و قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید اولین بار توانستیم توزیع اعتبارات را استانی کنیم که دستگاه های بزرگ کشور نظیر وزارت علوم؛ وزارت بهداشت و درمان؛ بهزیستی از جمله آنها بوده است.

حسینی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در پیشگیری از اعتیاد در جامعه، گفت: اعتیاد، امروز در خانه همه به کمین نشسته است و قائل به شخص نیست لذا  آنچه می تواند در پیشگیری از ابتلای دانش آموزان و دانشجویان کمک کند، تعهد اخلاقی در امر پیشگیری آگاهانه است که فرزندان ما آلوده نشوند.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای اعتبارات مورد نظر با نظارت ویژه در اختیار استانها قرار می گیرد.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر براساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این وظیفه حاکمیت است که معتادان متجاهر را درمان و هزینه های آنان را پرداخت کند که در این زمینه نیز کلیه اقدامات برون سپاری شده است.

وی بیان کرد:  در ماده 80 برنامه ششم توسعه نیز متولیان امر مشخص شده اند اما ما نیز تلاش می‌کنیم که به این امر مطابق نسخه ای که در کشور پیش بینی شده عمل کنیم.

معاون اداری و مالی امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: هم اکنون 10 هزار نفر در مراکز نگهداری تهران توسط بخش خصوصی درمان می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.