ابوالفضل شاه بیگ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و فرهنگستان زبان و ادب فارسی این کارسوق کشوری در البرز به اجرا در آمد.
وی اظهار کرد: مکان روز نخست برگزاری این کارسوق در دبیرستان سلطانی3 و روز دوم آن شنبه 28بهمن در فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تاریخچه واژه‌گزینی، واژه‌ سازی، آشنایی با گردش‌ کار در گروه واژه‌گزینی و کلیات واژه‌گزینی از جمله محورهایی است که در این کارسوق درباره آن‌ها بحث و تبادل‌‌نظر انجام می شود.
وی تصریح کرد: در این کارسوق 55 دانش‌آموز برگزیده از رشته‌های علوم‌ انسانی، ریاضی و فیزیک، و علوم تجربی پایه دهم متوسطه‌ و تعدادی از دبیران زبان و ادبیات فارسی مدارس استعدادهای درخشان استان البرز شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این کارسوق، ضمن بازدید از کتابخانه فرهنگستان، در جلسه شورای واژه‌گزینی حضور می یابند و از نزدیک با آنچه در این شورا می‌گذرد نیز آشنا می شوند.
وی یادآور شد: اولین کار سوق کشوری ' مهندسی از نوجوانی ' در آذر ماه 96 در استان البرز با حضور استادان دانشگاه های شریف ، امیر کبیر و دانشگاه تهران در دبیرستان فرزانگان1 اداره اموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد.
در مدارس استعدادهای درخشان البرز 7 هزار دانش آموز تحصیل می کند.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.