دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین تأثیرات انقلاب ایران مسائل اقتصادی و سیاسی نبود، گفت: مهم‌ترین مسئله انقلاب این بود که یک ملت هویت خود را پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از کرج، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جریان سفر به البرز طی نشستی که در مرکز همایش‌های شهدای پردیس این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری ایران، بیش از ۷۰ درصد جمعیت حاضر در کشور، بعد از انقلاب چشم به دنیا گشوده‌اند و یا در زمان انقلاب کودک بودند و حوادث انقلاب را به یاد ندارند. به همان تناسب غالب نیروهایی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمت می‌کنند نیز از گروه سنی جوان هستند؛ جوانانی که لازم است شناخت صحیح و مناسبی از انقلاب اسلامی در کشورشان به دست بیاورند.

وی افزود: این افراد جوان از راه‌های مختلفی می‌توانند با این انقلاب آشنا شوند، اما یکی از راه‌های مناسب برای شناخت انقلاب اسلامی این است که بروند و تحقیق کنند که تحلیل‌گران سیاسی خارج از کشور، افراد غیر ایرانی و غیر مسلمان درباره انقلاب اسلامی چه گفته و چه نوشته‌اند.

ای مقام مسئول گفت: وقتی می‌بینیم آنها این انقلاب را بزرگ‌ترین انقلاب، عظیم‌ترین پدیده اجتماعی و بزرگترین حادثه به لحاظ تحولات سیاسی و اجتماعی در قرن بیستم می‌دانند که آثارش هنوز هم بعد از حدود ۴۰ سال ادامه دارد، شناخت مناسبی از ابعاد مختلف این انقلاب به دست می‌آوریم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین تأثیرات این انقلاب مسائل اقتصادی و سیاسی نبود؛ بلکه مهم‌ترین مسئله انقلاب این بود که یک ملت هویت خود را پیدا کرد، سر خود را بلند کرد و با رهایی از بند استعمار، استقلال و آزادی خود را به دست آورد. افرادی که می‌خواهند بدانند وضع آزادی پیش از انقلاب چگونه بود، کافی است خاطرات منتشر شده زندانیان پیش از انقلاب اعم از مبارزان، اصناف، نیروهای مردمی و حتی افراد غیر مسلمان از مکاتب دیگر را بخوانند که خوشبختانه بسیاری از این خاطرات منتشر شده در کتابخانه‌های عمومی نیز در دسترس است.

مختارپور با دعوت از کتابداران سراسر کشور برای حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن، گفت: تصور می‌کنم کتابداران ما که از طبقه آگاه، و فهمیده جامعه محسوب می‌شوند، طبیعتا باید بیش از دیگران آگاهی‌های خود را در زمینه شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی تقویت کنند و دیگران را نیز در رسیدن به این شناخت صحیح یاری کنند. بر این اساس همه ما با حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن، بار دیگر به استقلال کشور و سرزمین ایران‌ افتخار کرده و آمادگی خود برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت کسب آگاهی‌های ۵گانه انسان قرن بیست و یکم، شامل آگاهی‌های دینی، سیاسی-اجتماعی، فرهنگی، حرفه‌ای و سازمانی، به بیان مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نهاد طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی چون نیروی انسانی، مالی و اداری و همچنین اقدامات انجام شده برای برطرف کردن این چالش‌ها پرداخت.

به گزارش ایلنا، استان البرز دارای ۴۳ کتابخانه نهادی، ۲۵ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که ۱۷۸ کتابدار در این کتابخانه‌های مشغول بکار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.