آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان اشتهارد با حضور استاندار البرز و مدیران استانی و شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار البرز و هیات‌همراه به نمایندگی از دولت تدبیر و امید عصر امروز در ادامه بازدید پروژه های استان در ایام دهه فجر از چند کارخانه صنعتی در شهرستان اشتهارد بازدید و به صورت رسمی آنها را افتتاح کرد.

واحد تولید بدون دانش دچار بحران می‌شود

معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در افتتاح کارخانه بی‌بافت گستر جهان اظهار داشت: در مقایسه کارخانجات قدیم و جدید، پیشرفت تکنولوژی حائز اهمیت است که موجب رکود یا پیشرفت آنها خواهد شد.

برات قبادیان با اشاره به مجموعه کارخانجات مقدم گفت: این مجموعه در اوایل کار خود از پیشرفته‌ترین تکنولوژی بهره برده ولی در حال حاضر دچار مشکل شده است.

وی با عنوان اینکه بشر محتاج علم و تکنولوژی است، ادامه داد: اقتصاد بر مبنای منابع طبیعی هم ایجاد می‌شود اما اگر اقتصاد را بر مبنای علم و تکنولوژی هدایت نکرد، دچار مشکل خواهد شد.

قبادیان افزود: با بیش از 5 میلیون دانشجو، جزو دو سه کشور مطرح هستیم و اگر از منابع دانشی استفاده نکنیم دچار درد کارخانجات مقدم خواهند شد. کار بر مبنای دانش روز رقابت را در عرصه تخصصی ایجاد می کند.

وی با اشاره به عملکرد مدیران استان البرز، گفت: سیاستگذاری پیرامون پتانسیل و ظرفیت و تسهیل کار و تولید، جزو شاخص‌های سهولت کسب  و کار هستند و نعمات خوبی برای استان البرز مهیا شده که امروز شاهد بهره‌برداری از واحدهای اقتصادی خوبی هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، گفت: استاندار در طول 5 ماه اخیر، بخش صنعت را مورد حمایت ویژه خود قرار داد.

ایرج موفق ادامه داد: هماهنگی ایجاد شده بین مدیران، باعث شده امروز شاهد بهره‌برداری از کارخانجات صنعتی و اشتغالزایی باشیم.

وی گفت: با زحمات خاص مدیران استان و شهرستان اشتهارد و دستگاه‌های نظارتی، شاهد موفقیت‌های خوبی هستیم که البته این استان با هر تلاش مضاعف، پتانسیل کار بیشتر را دارد.  در خدمت کارآفرینان هستیم و برای تمام خدمات، آماده ایم که اهداف تولید و اشتغال را دنبال کنیم.

استاندار البرز در ادامه برنامه بازدید و افتتاح از کارخانجات شهرستان اشتهارد، گفت: واحدهای تولیدی با نگاه صادراتی فعالیت کنند و خوشحالیم بخشی از آنها اعلام کردند از وارد کردن کالاهای ضروری جلوگیری کردند. 

محمدعلی نجفی ضمن قدردانی از مدیران استان و شهرستان اشتهارد در تولید و اشتغال گفت: نگرانی‌های مدیران باید در خدمت مردم شهرستان باشند و سکونت مدیران در منطقه، ضرورت دارد.

نجفی ادامه داد: فاصله بین مدیریت و تکنولوژی کارخانجات قدیم باعث رکود در بعضی واحدهای تولیدی شده که ممکن است اندیشه پدرسالاری، به تعبیر سورنا ستاری، اگر نهادینه نشود، در نهایت ممکن است با تلنگر و یا نقص کوچکی دچار بحران شود.

استاندار البرز با تاکید انجام وظایف مدیران اظهار داشت: باید در خدمت مردم، تولید و اشتغال باشیم و نباید کارها را به فردا واگذار کرد. 

وی با ابراز امیدواری از عملکرد مدیران استانداری تصریح کرد: امروز نتایج جدی گرفتن مساله تولید و اشتغال است که در آینده نتایج آن بیشتر دیده می شود.

نجفی با عنوان اینکه پیگیر تسهیلات صندوق رفاه است، اظهار داشت: باید کاری کرد که مجدد ارثیه تورم و اندیشه خروج سرمایه، تکرار نشود چراکه خروج سرمایه از کشور باعث رکود اقتصاد داخلی خواهد شد. 

وی با ابراز امیدواری از عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: فرصت خوبی برای تولید و اشتغال فراهم است و امیدوارم این تسهیلات ادامه داشته باشد.

نجفی در پایان گفت: باید حرف مردم شنیده شود و مشکلات تولید کننده مورد توجه مدیران باشد که بدون وقت و زمان در خدمت آنها باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.