به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر پنجشنبه در همایش طلیعه نور در مسجد صدیقه الزهرا(س) فردیس، افزو : استقامت باعث پیروزی انقلاب شده و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ملت ایران این راه را رفتند به برکت آنها انقلاب به قدرت جهانی دست یافته است.
نایب رییس سابق مجلس همچنین گفت: رییس جمهوری امریکا در هر 4 کلمه اش یکبار نام ایران را می برد که این نشان از قدرتی است که معادلات آنها را تغییر داده است، امروز ایران به عنوان یک قدرت سیاسی و موثر است که در دنیا تنها نیست، ایران را با یمن، بحرین، فلسطین، سوریه و لبنان و بدنه جامعه اسلامی می بینند، ایران شبکه ای از قدرت را شکل داده است که آنها به هیچ وجه فکر نمی کردند که ایران بعد از سه چهار دهه به این قدرت برسد.
ابوترابی فرد همچنین گفت: در کنار قدرت سیاسی، ایران یک قدرت بازدارنده بزرگ در جهان است. حتی ترامپ که در زدن حرف های یاوه مشهور است در این ایام دکر نکرده است که گزینه هایی علیه ایران داریم و این به معنای آن است که آنها نمی توانند نظری به آسمان و زمین و دریای ایران داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امنیت ایران در جهان مثال زدنی است، گفت: دشمنان برای اخلال در امنیت کشور توطئه هایی طراحی کرده اند اما کشور امن ترین کشور در حالی که کشورهای همسایه گرفتار ناامنی هستند. ایران اسلامی حتی تلاش کرده است که برای همسایگان نیز امنیت خلق کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران از لحاظ وحدت ملی و انسجام اسلامی میان همه کشور ها بالاترین نمره را دارد، گفت: کشوری با این اقوام و گویش های مختلف همبستگی و وحدت را دارد، ایران زیر پرچم و سایه رهبری به وحدتی مثال زدنی دست یافته است.
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ایران در زیرساخت های اقتصادی قدم های بسیار بزرگی برداشته است، گفت: گام های بسیار بلند در عرصه های علمی و دانشگاهی برداشته شده است. امروز بیش از 5 میلون دانشجوی کارشناسی و دکتری داریم، در زیرساخت های اقتصادی، راه ها، خط ریلی، فرودگاه ها، بیمارسنان ها، حوزه بهداشت و درمان و حوزه های ارتباطی انقلاب گام های بسیاری برداشته شده است.
وی در عین حال گفت: در برخی از اقدامات مانند شبکه گاز رسانی به شکل موجود، جای بحث دارد زیرا هیچ کشوری در دنیا این شبکه را راه اندازی نکرده است، امریکا، روسیه و حتی کشورهایی که بیش از ما منابع گازی دارند به این کار اقدام نکرده اند.
ابوترابی فرد افزود: 700 میلیون متر مکعب گاز به کل کشور پمپاژ می شود و ملت نیز مصرف فراوان دارند. دولت باید کوچک شود و هرکاری که مردم می توانند انجام دهند را به آنها سپرد. بخش خصوصی باید به طور جدی وارد و حمایت شود، رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که درباره واگذاری امور به مردم تاکید داشته اند.
1535/7413خبرنگار: معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.