دکتر محمدحسن برهانی‌فر روز پنجشنبه در آئین سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن شهید مطهری واحد کرج یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و افزود: این ایام مقدس با ایام رحلت جانسوز یگانه گوهر عالم هستی فاطمه زهرا(س) عجین شده است و به همین مناسبت به خاندان عترت و طهارت (ع )توسل می جوییم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان روایتی در خصوص خلق هستی، حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: اگر چه گاهی تحلیل مسائل با عقل به تنهایی میسر نیست و گاهی مسائل در چهارچوب عقل نمی گنجند؛ ولی گاهی روایات را نیز می‌توان با عقل و منطق درک کرد و فهمید.
برهانی فر با اشاره به سوره نباء، اولیای الهی را دارای حق تصرف از سوی پروردگار متعال عنوان کرد و ادامه داد: با اتصال و اتکال به خداوند و الگو گرفتن از اولیای الهی، بی تردید ما سربلند خواهیم بود.
وی در گرامیداشت ایام مبارک دهه فجراظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران صرفا یک انقلاب سیاسی نبوده و نیست بلکه برای احیای ارزش های دینی و انسانی انقلاب شده است و در دهه فجر شایسته است به همان ارزش ها و مکارم انقلابی بازگردیم و از جامعه اسلامی مراقبت کنیم.
وی با تقسیم بندی اثرات اعمال انسان به دنیوی و اخروی تاکید کرد:رفتار، گفتار و اعمال ما در زندگی ما اثرگذار است و این تاثیر از فرزند و همسر و خانواده گرفته تا جامعه و دانشجویان و غیره مشهود است و توصیه کرد به همه جوانب اعمالمان اعم از دنیوی و اخروی به صورت کافی و وافی توجه شود.
وی ضمن بیان توانایی چشمگیری که در دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز وجود دارد، با توصیه به هم افزایی اخلاص انقلابی با توانمندی ها و استعدادهای بالقوه در وجود یکایک دانشگاهیان متدین، دلسوز، رنج کشیده و متعهد، ابراز امیدواری کرد: به فضل الهی شکوفایی بیش از پیش این استعدادها امکان پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین رزاقی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز نیز گفت:
انقلاب اسلامی ایران شاهکار بزرگی است که خدا را به صحنه زندگی مردم بازگرداند.
وی ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر ابراز امیدواری کرد در بستری که با نهضت الهی مردم ما فراهم شده، در آن یاران حضرت ولیعصر(عج) تربیت شوند.
وی در تایید سخنان دکتر برهانی فر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز احیای دین به معنای واقعی کلمه در جهان دانست که این احیای دین نه به شیعه و مسلمانان و نه تنها به مردم ایران بلکه به تمامی مردم جهان تعلق دارد.
رزاقی در ادامه سخنانش از گفته های برخی از بزرگان اندیشه غرب نمونه هایی را مطرح کرد و با بیان خاطراتی از وضعیت جامعه قبل از انقلاب اسلامی در ایران، وضع آن را مشابه با جوامع غربی توصیف کرد که حتی خواندن نماز نیز در برخی ادارات به سادگی امکان پذیر نبود و خواندن کتب اسلامی مثل نهج البلاغه برای دانشجویان جرم محسوب می‌شد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان البرز ضمن تاکید بر شکرگزاری از تغییر این وضعیت پس از انقلاب اسلامی درجامعه ایران گفت: در عرف سیاسی دنیا حرکتی که در ایران شروع شد، به زعم غربی‌ها صدای پای خدا و بازگشت او به گوش رسید و این شاهکار بزرگی است که انقلاب اسلامی توانست خدا را به صحنه زندگی مردم بازگرداند
وی با اشاره به فرموده امام راحل(ره) که دانشگاه مبدأ همه تحولات است؛ ابراز امیدواری کرد: در دانشگاه‌ها دین‌ورزی کردن در ابعاد مختلف اعم از عبادی، اجتماعی و سیاسی محقق شود.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.